Har ni haft någon otur i dag?
Nu är det dags för årets första och ende, fredag den 13:de. Förra året var det några stycken som passerade. Men i år har vi endast en Fredag den 13:de. Kanske ger dubbel otur till oss alla. Eller kanske ren tur?
Har ni haft någon otur i dag?.
Själv började mogorgonen med förstörd sovmorgon pg reklam och jobb samtal. Följt med att sätta foten i valp kiss.
Från wikipedian:
Fredagen den 13, som inträffar en till tre gånger varje år,[1] är enligt skrock en otursdag. Det finns flera olika hypoteser varför fredagen den trettonde uppfattas så. En grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet. Det kan även ha varit så att det baseras på att det fanns 13 personer totalt och att Jesus korsfästes på långfredagen. Det var även så att Jesus dog på en fredag.
Talet 13:
Fredagen betraktades i det gamla bondesamhället som ett slags helg- och vilodag, en dag som var olämplig att börja med ett arbete på och det man gjorde fick inte vara bullersamt. Talet 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi. Rädslan för talet 13 går tillbaka till tiden före kristendomen; antika trolldomsböcker visar att talet användes i förbindelse med formler och förbannelser som riktade sig mot underjordiska makter.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Fick en kull med musungar idag! Har haft en övervägande bra dag faktiskt, förutom att jag vaknade av några gubbar som plingade på dörren och skulle kolla våra ventiler. Hatar att få oanmält besök, hade hjärtklappning i säkert 2h efteråt. Usch.
#2 lite små drygt när folk inte kan läsa på innan de vill köpa nytt djur.Oftast lockar det pga söthet och det får inte kosta pengar eller ta upp plats :-P
Här har det åkt på en massa tur sista timmen. Fick just nya skvallret från jobbet. Ev kommer en person alla har problem med att sluta inom kort. Det i sig kommer kanske ge fler dagar på jobbet till mig :-)
Är det bara jag som inte kan se inlägg #2? 
#4 du är inte ensam just nu om att inte kunnat se det. personen kanske raderade allt inom en timme. Efter en timme gått så kan man inte redigera inlägg och då är det en bugg
Det stämmer, jag raderade det för det kanske inte direkt hade med otur att göra, det inlägget jag skrev där!!
Då, fick jag mitt första VG på ett matteprov