Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettbilder-videoklipp
Läst 4247 ggr
Ypsilon1
0

Hugin och Munin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hugin och Munin heter de nya sugar glider bebisarna som tittat ut ur pungen for nästan 9 veckor sen.

De är otroligt busiga, nyfikna och lekfulla. Väldigt roligt att följa hur de lär sig att hantera (med händerna och munnen) olika typer mat. De bor fortfarande i "barn" buren tillsammans med båda föräldrarna och följer med på tält uppvisning.

Ypsilon1
0

de måste hitta alltid på något nytt. det verkar som bebisarna är alltid de som kommer med nya saker och är mer fyndiga än de vuxna som helst skulle följa deras rutiner.

Ypsilon1
0

… också mer acrobatiska

Ypsilon1
0

… och skulle vilja tugga på allt, hur som helts

Ypsilon1
0

föräldrarna är nu där bara för att retas

Ypsilon1
0

och snart ska de introduceras till de andra ungtjejerna som bor i den permanenta buren, dvs till Pimmie och Snork

Ypsilon1
0

Snork jagar mjölmaskar med båda händerna :)

Silvertrasans
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Meeen åhhhhh! Så ljuvliga! KyssKyssKyss En mycket farlig tråd Förvånad Turen är väl att man i dagsläget inte har platsen… Så jätte fin de har! Skrattande

MoaL
0

Naaw, vilka charmknuttar! Kyss

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ratata
0

De är så fiiina! Hade jag köpt gliders hade det helt klart varit från dig GAS1, du verkar verkligen ha riktigt god hand med dem.

En eloge till dig för det arbete du lägger ner för att dina djur ska bo bra och trivas, vet ju även att du är riktigt mån om att de ska få det allra bästa i matväg. Det är alltid lika kul att se dina bildtrådar :)

UlrikaD
0

De är så otroligt fina! Och de bor ju så underbart.

Ypsilon1
0

Tack alla så väldigt mycket, de är ju bedårande som alla bebisar är.

#9 tack för din eloge, jag ska acceptera den när det gäller mat och boende, för jag försöker mitt bästa. tyvärr har jag inte den tiden som jag ville för att interagera med dem. tanken med den stora buren var också att jag kan sitta och arbeta i buren, då blir det mer tid med dem. viktig tid som jag förlorar varje gång jag reser pga arbetet. som till exempel de sista två veckorna som bebisarna började vara mest aktiva och jag rest 2 gånger till Danmark.

Jag tror inte att jag kommer att fortsätta med sugar glider bebisar. Men jag hoppas kunna börja med lite forskning - några enkla tester om minnesförmågan (och olika typer av minne) och andra såna roliga tester som kommer kanske att hjälpa vid introduktioner.

Vosjes
0

Men vilka sötnosar! Både jag och min sambo är ju helt dö kära i sugar gliders! Kyss

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Littlem
0

Jättefina!  Tycker sugers är så himla söta. Nångång kanske, när man inte har katt o så mkt andra djur :)

Ypsilon1
0

Sugar gliders är otroligt fina djur. Som jag alltid skrivit, det är inte så lätt att ta hand om dem, men det löner sig i form av vad man får uppleva tillsammans med dem. Däremot kan de bli otroligt aggressiva mot varandra och att introducera nya medlemmar kan bli en mardröm. det är varför jag ville forska lite och förstå hur funkar deras minne och vilken och vilka slags minnesförmågan de har, hur viktiga är de olika sinnen i socialt umgänge och sånt. för det sista skulle jag behöva, bland annat, en väldigt bra kamera och spela in för att sen kunna analysera vad som händer när man introducerar sugar gliders åt varandra.

Jag har det svårt att förklara på svenska men på engelska skulle jag argumentera att "according to the so-called allometric rules, the speed and number of facial and other bodily expressions and behaviors (for example when humans, apes or rats express disgust or fear) vary according to their size: the smaller the species, the faster the behavior or expression. Thus I really need to replay everything in slow-motion and maybe something important will show up" - ett exempel på människobebisar, olika apor och råttor finns att se här

xcess
0

Jättesöta är de:D

Ypsilon1
0

#15 Tack :) De är otroligt roliga. Jag har precis fått en massa insekter hemma och tänkte ge dem lite "midnight" snack. … och jag kunde inte motstå att hämta min telefon och spela in lite :)