Vi väntar smått
Åh vad roligt!
Jag ser fram emot bebisbilder. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Nej men oj vad roligt!
Jag ser också fram emot bebis bilder!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Gnejs var himla läcker!!

Grattis! Föräldrarna är otroligt fina :)

Åh, jag som velat ha vittecknade degus sen de kom tilk landet, och varit utan degus sen vi flyttade till Odlingen!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#5 risken är nog tyvärr stor att de vittecknade så sakta försvinner om ingen känner sig manad att ta tag i aveln och fortsätta hålla linjerna levande. Stina som avlat på dem i alla år la ju ner sin degusuppfödning förra året och jag tror ingen tog över direkt. Jag får många mail från folk som undrar om det fortfarande finns några aktiva uppfödare av degus & tyvärr har jag inga som jag kan rekommendera just nu.

Vad spännande 
Ser fram emot lite ljuvliga bilder sen ^^

Vad tråkigt, jag har med glädje börjat avla på vittecknade degus men kunskapen och tiden räcker inte till 

Hahaha vad söta dom är!
Grattis till bebisarna!

Hmm, undrar om jag kan klämma in degus och avel på dem i mitt liv igen…
Om jag skulle köpa 2 vittecknade honor av dig, hur svårt är det att hitta en hane till dem, som är eller bär vittecknat?
MVH Elin

#11 hanen behöver inte bära på vittecknat, då det vittecknade är dominant. Mamma Vega saknar helt vittecknat i sin stamtavla. Däremot är det ju allmänt svårt att hitta friska och sunt avlade degus som det ser ut just nu… :/

Hmmm, jag måste se om jag kan klämma in boendet i djurrummet bara. Har ett bamseterrarium jag kanske kanske kan få in där. Vi har ju pratat om att sätta igen en av dörrarna där ändå, när vi rustar.
MVH Elin
#9 Åh vilka småknoddar! *pussbegär*
Grattis till underbaringarna! ^^
Mvh,
Moa

Jisses vad söta!!
När jag funderade på att skaffa degusar så var det just vittecknat jag ville ha. Nu fick jag ju ett gäng genom en olyckshändelse så inga vittecknade här.
Men åh, vad jag hade velat ha en sån. Helt underbara.

Ååååh, bebisar! Deras stora trötta ögan var ju bara för gulliga 
Grattis till de små :)

Helt underbara!! Hade jag inte haft huset fullt så hade jag norpat (minst) en.

Men gud vad underbart sött!
Jag säger som UlrikaD - hade jag inte haft huset fullt så hade jag norpat minst en! 

Åhh vilka sötnosar!
Ser hur mysiga ut som helst. ^^
Mvh,
Moa
Gud så bedårande, sugen på Degu är man helt klart! :P
Hälsningar Malin
Helt sjukt söta!!!

Nej men nu får du allt sluta - jag dör ju av alla söta bilder!
Efter flytt ska jag köpa mig ett gäng med fina Degus och starta min uppfödning - det går även sambon med på efter att han fått uppleva kärleken och sötheten av en degu. 
Vilka roliga öron dom har som små… jättesöta..
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Nu har även Myntas ungar kommit! 3 st ganska så stora bebbar (vikt som en vecka gamla degubebbar!!), alla vittecknade och ljuvliga! Gissningsvis är det en hane och två honor, men jag känner mig väldigt osäker på honorna.
Var skitsvårt att fota, då det var bebbar överallt (Vegas är numera ute och rör sig en massa ;) ), men här får ni ett första smakprov iaf
Unge nr 1, troligtvis en hane och 18 gram tung

Kära nån!
Om du kan tänka dig att sälja till mig, så köper jag 2 honor! Helst då med vitt, för att försöka få igång avel på vittecknade. Detektivarbetet för att hitta en hane ska jag isåfall starta genast. Har några kontakter kvar från SGF, där jag faktiskt ställde ut mina i petclass och även standarrd för engelsk domare för många år sen.
MVH Elin

#34 det kan jag nog tänka mig ;) Bara roligt om någon till vill ge sig in i aveln m de vittecknade (eller degu överhuvudtaget) nu då det är så få som fortfarande håller på.
Fick mail från england från en tjej som ville börja m vittecknat, men inte lyckades hitta nån som fortfarande avlade på vittecknat. Tydligen så är aveln nerlagd i tyskland med :/ (iaf hos den uppfödaren som hon kände till)

Grattis en gång till! alla bebisarna är helt underbara. Jag hoppas verkligen att ni kommer att lyckas och att vittecknade linjerna kommer att ha en framtid

Åh, vittecknad är så himla fint!
Fast mina "vanliga" här hemma är naturligtvis finast i världen. Får ju gardera mig så ingen blir ledsen.

#35 Mejlade dig oxå, och mejlade de inom SGF som säger sig ha deguavel oxå.
MVH Elin

Håller tummarna nu, för att jag ska kunna ragga fram en fin trio att börja med. Har redan börjat fundera på burar, om jag ska börja med en mindre, och sen ta stora terrariet, eller om jag ska bygga om ett skåp. När vi rev gamla köksdelen i grovköket fick jag en hel del köksskåp över, som bara står och skrotar på ladan…
MVH Elin

Vad roligt Elin. :) Jag har skrivit upp dig på listan nu och mailar ut mer info när ungarna har växt på sig lite mer. (Och jag är säker på kön :P )
Personligen ÄLSKAR jag terrariet vi har dem i nu. ;)
#40 Kan vi få se en bild på det terrariet??

Snabb service underbart

Underbart fin terrarium också..det måste degusarna gilla

#48 Nästan en lemursvans där :D Himla söta småttingar. Njuter av varenda bild!
Så söta och charmiga! :P
Mvh,
Moa
#46 Det förstår jag… underbart söt
Men hujjedamig så söta 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men sluta nu…inga mer bilder i denna tråd Tack
(hemligt kär)

Darwin!!!
Mina pojkar säger att de skulle vara jättesnälla mot en sådan liten. Fast jag tror faktiskt inte riktigt på dem.
Men oj vad jag hade velat!!
Citrus är ju också helt ljuvlig.
Suck

#63 Det är roligt det där hur olika personer faller för olika ungar. :) Darwin är nog den som har flest beundrare dock ;) Själva är vi helt sålda i Cocos + att Dragonfly känns allt svårare att släppa med.

Cocos verkar ha en stilig mohawk på G
En riktig liten sötnöt!
Jag får den där, vill ha kännslan!!
Hälsningar Malin

Jag har tur, för jag inte bara vill ha, utan SKA ha, tre av dem!
MVH Elin
Jag blir käääär! :P
Mvh,
Moa
#68 Elak!!!!
Hälsningar Malin

Japp nu är det bara pojkarna Carum, Carex och Darwin kvar som letar hem och de vill helst flytta ihop!

Åh, Darwin.

Nej men pussgurkorna då!! 

När jag visade bilderna och frågade min degu tös om hon vill ha sällskap vände hon bara rumpan till mig och surade, hon är en sån surkärring så det skulle inte fungera med ett litet sött sällskap. 

Vi har inte plats för en till bur så det blir inga fler just nu och vi har testat med andra degus, även ungar men det fungerar inte.
Det ända våran dam går ihop med är konstigt nog katter och människor annars hade vi haft projekt bygga bur och skaffa tusen små degus! 

Men JISSES så ljuvliga små varelser!!!
Estrellado´s Darwin 

Slurp drägel käääääär! I dem alla!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Puss på dom allihop! 

Vill ha slurp drägel! Helt ljuvliga!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Kanonsöta! De som har väldigt mycket vitt nu (som Damselfly och Darwin). KOmmer de behålla allt det vita när de växer??

#96 de kan bli lite brunare/mörkare när de betyder bebispälsen mot den vuxna, men de kommer till största delen behålla sin teckning iaf.

Gud vad söta de är! Tack för nya foton, de värmer!
MVH Elin
Funkar det att ha tre hanar ihop? Har ingen koll på degus. Är nyfiken mest… ska inte köpa även om de där bilderna ger ett ha begär utan dess like. De är onödigt söta verkligen!
#99 Jadå, det brukar fungera alldeles utmärkt. :)
Mvh,
Moa

Jag har två gäng med tre hanar i varje och ett gäng med fyra honor.
Alla gänget sover tillsammans i en stor hög.

Jag har två gäng med tre hanar i varje och ett gäng med fyra honor.
Alla gänget sover tillsammans i en stor hög.