Uppfödare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet ni någon exotisk djur uppfödare i örebro området? Är intresserad av att kanske köpa något exotiskt djur? :)
Vad för exotiskt djur är du intresserad av?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Sugar gliders är riktigt fina. Och typ något liknande till dom. Allifall smådjur :)
Och igelkottar ! :)
Suga gliders kräver jätte stora utrymmen. Mins inte om det är minst 2kvm de ska ha. Igelkott är iaf lag på20kvm. Dvs man kan inte ha dom i bur ;-)
Finns ingen uppfödare av igelkott i örebro vad jag vet. Kolla i sthlm, där finns några.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enligt lag är minimått på bur åt sugar gliders på 4 kvadratmeter och 2,2 m hög.
anexus har just nu 2 sugar gliders till salu (4000 sek för paret om jag kommer rätt ihåg). han finns utanför norrköping och man kan ta kontakt med honom här på forumet.

Såg underbara sugargliders till salu på zoonen. Men som sagt minimum 4kvm stor bur.
Igelkottar alla säger att dom inte kan leva i fångeskap , men dom som har igelkottar hur bor dom då?

#7 Det är ju skillnad på vilda igelkotter som man inte får ha som husdjur och afrikanska tamigelkottar.
De är dock inga burdjur utan ska gå fritt på en yta på minst 20kvm.
Ahh det är 4 kvm som gäller för sugis. Shit att amn redan börjar glömma bort sådant :-(
När jag hade igelkottar under ett par år så levde dom på 25kvm ena flocken och andra på 31kvm. Dvs jag delade av undefär halva bostaden. Ägde inge ens bur försen sista tiden av ägandet. När jag även hade några illervalpar hemma som jag inte litade på runt igelkottarna.
Men det var endast bur för sömn och mat. Dvs jag ville inte att mina illrar skulle äta upp igelkottarnas mat så jag stängde bur dörren vare sig igelkotten var i buren eller utanför. Under tiden jag hade illrarna lösa i hela bostaden. Men det var inte under långa perioder och alltid dagtid. Hände även att jag låste in igelkottarna under vissa dagar och några timmar, just för att illrarna skulle kunna vara lösa och jag inte behöva ha sten koll i början när jag inte visste om de valparna var snälla eller elaka mot kottarna. Men även när jag hade hundbesök och det var rena hundlekandet hemma så valde jag att även då låsa i en specifik herre som alltid skulle sova under mattor och därmed kanske skada sig när hundarna lekte.
Men som sagt. Igelkottarna var inte inlåsta mer än ett par timmar i taget och alltid dagtid när de sov. Natt aktiva djur(oftast)
Angående igelkottar och dess information. Så finner du massa mer på igelkott.ifokus.se även flertalet uppfödare och mer råd.
Men afrikanska igelkottar hur är det med dom då, ska också ha en stor yta? Om man söker på Hedgehog (igelkott) på youtube sitter allas igelkottar i kaninburar.
Men afrikanska igelkottar hur är det med dom då, ska också ha en stor yta? Om man söker på Hedgehog (igelkott) på youtube sitter allas igelkottar i kaninburar.

Afrikanska igelkotter är ju tamigelkottar. De ska ha MINST 20kvm, gärna mycket mer.
De filmer du ser på youtube är ju antagligen inte svenska. Vi har ju lagar och regler om hållande av husdjur. Många andra länder skiter ju fullständigt i hur djuren har det.
De kan ju lätt stoppa in en iller i en skokartong och tycka att det är ok.
I danmark är lagen 100cm på en igelkott. där kan de ha sina i bur. i sv är det lag på 20vm, dvs sovrum, vardagsrum eller liknande. Varför inte en hel lght
Saken med youtube filmer är att det rent ut sagt är mestadels idioter som postar dem… allt från för små burar till respektlöst hanterande, och alla som kommenterar dem filmerna är ju ''ohh nice setup'' ''ohh your pet really seem to like that'' och så vidare… =/ Så youtube ska man verkligen inte lita på när det gäller djurskötsel