Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 2298 ggr
Rumblebee
0

Någon som haft en skunk?

Jag vet att skunkar är olagliga som husdjur här i Sverige, men däremot vet jag att dem har varit lagliga djur en gång i tiden.. Så undrar lite nu… finns det måhända någon här som hade en skunk förr i tiden?

Jag och pojkvännen är båda två sugna på att skaffa en när vi bor tillsammans (jag kommer att flytta till honom i Holland, där dem är lagliga), och jag sitter och läser på lite smått om dem redan nu.. fast något som stör mig är att det tycks vara ont om (internationella) aktiva forum om dem (eller så är det bara jag som söker dåligt på google), för det skulle vara kul att kunna läsa om de som är erfarna av skunkar och delar sina dagliga erfarenheter, mer än bara skötselråd.

Så någon här som har känt någon som haft domesticerade skunkar, eller till och med kanske hade en själv? Glad

Vosjes
0

Vad roligt att du ska flytta till Holland.
Det ska jag också om ett - två år och det är ju så roligt att man kan ha flera djurarter där än man kan här i tråkiga Sverige.

Jag ska kolla om jag får tag på min vän som bor i utlandet och har skunk. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Rumblebee
0

Japp, ska flytta dig när min tandreglering är klar, misstänker att det förhoppningsvis blir i början av 2012 Skrattande

Tycker också det är kul att man kan ha andra djur i Holland, och förstår mig inte riktigt på svenska djurskyddlagar ibland, vad jag läst mig till, så verkar skunkar vara mer allätare än rovdjur.. och i och med att man får ha illrar som husdjur här i Sverige så är det konstigt att dem gjorde skunkar olagliga.

Undrar just vad det var som fick djurskyddslagen att ändras gällande det.

Okej det vore kul Skrattande

Vosjes
0

Vad roligt! Vi flyttar nog när tiden passar bäst men som sagt har vi beräknat runt 2012 - 2013 Glad

Ja man får även ha grävling som husdjur i Sverige.
Jag har en väninna i Holland som har serval som husdjur och det har jag och min holländske sambo fastnat för om något Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

zickan
0

Då tycker jag att du letar upp Wassago :-).. Han är medlem här på exo, men inte sett han på länge. Han hade en skunk förr.

Här är en artikel iaf http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/4d715acbb9cb46223306a6ef-skunken-som-husdjur-i-usa

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Rumblebee
0

Okej, får ta och göra det =) Får se om man får något svar tillbaka :P