Snäckor?
Vilka här har snäckor? :)
Vad har ni för snäckor? Hur många?
Hur länge har ni haft dem?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Själv har jag åtta A. fulica, fyra A. immaculata, tre A. iredalei och en A. achatina.
De flesta av A. fulicorna har jag haft sedan april förra året (tiden går så fort!), A. achatinan har jag haft sedan början av september -10 och alla A. immaculata och A. iredalei samt två av A. fulicorna flyttade hit en månad senare, i oktober -10. :)
Mina A. iredalei när de precis hade flyttat in - småärtorna. ^^
Mvh,
Moa
Okej, jag måste bara lägga in en till bild på ovan snäckor: Nu, tre och en halv månader senare. ^^ (De växer väldigt snabbt!)
Mvh,
Moa
Putteliputt.. ^^ Vi kan ju knappast vara de enda med snäckor. :P
Mvh,
Moa

Jösses vilken söt bild!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#5 Ja, några till borde det ju ändå finnas tycker man… :P
#6 Tack! :)

Visst har vi snäckor.. i mängder.. *ler*
den tyngsta väger 550 gram och ska absolut bli större, det är en A.A..
Sedan har vi en trio utav en art rörsnäckor.. kommer med det latinska inom kort..
Åh? Bilder, bilder! :P
Mvh,
Moa
Vilka fina snäckor! Och stora! :P
Mvh,
Moa
Tack! Ja, dom har växt till sig en del. :)
Har du vägt dem någon gång? Hur stora var de när du fick/köpte dem? Hur snabbt har de vuxit? :)
Mvh,
Moa
Har aldrig vägt dom, tanken har aldrig slagit mig. Får ta och testa någon dag. :)
Mina marginator hade runt 5-6 cm i skallängd när jag fick hem dom för 1½ år sen och idag så låg dom på 11-12 cm.
Mina achatinor har jag haft i drygt 1 år nu. Måttade dom aldrig av någon anledning när jag fick hem dom men skulle gissa på 2-3 cm. Men nu ligger dom snäppet under mina marginator i storlek, 10-9 cm.
kanske ska tillägga att marginatorna snart är 2 år. Dessvärre har jag ingen koll på hur gamla achatinorna är, men skulle gissa runt 1 år 3-4 månader.

Har en drös marginator. 2-3 riktigt stora och massor av ungar. Ska nog mata hönsen med äggen och ev med nykläckt oxå, för att få lite gulare gulor i äggen, innan de kan gå ute och hitta insekter.
Finns intresse, säljer jag, så fort det går att skicka. A marginata suturalis är det, om nån är intresserad.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Har för övrigt haft dem många år nu, vet inte riktigt, man kanske kan kolla…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Har haft snäckor, men har det inte längre. När jag hade så hade jag framför allt A. immaculata. Hade även A. achatina och A. fulicha. Jag hade som mest kanske 200-400 immaculator. 5-8 A. achatinor och 4st fulichor. Hade de under några år men när det blev för mycket så vissnade intresset och det slutade med att jag gav bort och sålde resten.