Godkväll 17 maj
Nu har jag införskaffat 2 gröna Anolis :) Helt underbara. Och nu kanske ni som redan vet vem jag är och vad jag är inriktad på undrar hur jag kom in i reptil världen så det ska jag berätta.
Jag har funderat ett tag på om jag skulle skaffa någon reptil för att se om det är något för mig, orm uteslöts då jag inte har viljan att mata dom med gnagare. Så jag började titta på grodor och ödlor. Jag uteslöt ganska snabbt grodor då jag ansåg dom vara för krävande(Pilgift är mitt stora intresse).
Så jag kollade runt i ödle världen, den som kom på tal hela tiden var leopard geckon och hur bra nybörjar ödla den var så jag började leta efter någon omplacering. Efter mycket letande och ett ointresse för den normal färgade geckon gav jag upp den privata marknaden(efter ca 15 mejl). Jag började även tveka angående deras höga ålder, ville jag verkligen skaffa en ödla som skulle leva i 25 år? Tänk om jag tröttna?
Min kompis hade några gånger nämt anolis ödlan men jag hade avfärdat henne då jag trodde dom var relativ stora.
Jag valde att åka till tropik huset i malmö för att titta på lite olika ödlor och andra reptiler. När jag såg deras anolis var jag fast, efter lång disskution med min kompis som hade skött sånna på sitt jobb bestämde jag mig för att den var passande. Jag fick löfte om hjälp då jag inte var speciellt påläst om just denna ödlan, sen var det bara vilken färg jag ville ha. Brun anolis eller grön?
Jag kom hem med två söta gröna anolis i Fredags!
Hälsningar Malin

Grattis!
Fina ödlor!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Tack tack Monsi :)
Hälsningar Malin
Snygga var dom.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#6 Grattis! Jag hade min examen sista helgen i april! Ska iväg på blodspårshelg om 2 veckor opch har sökt problemhundsutredare oxå!
Har gått hos HUNDutbildningsgruppen, du då?
#1 De är mysiga! Mina har dock trillat av pinn pga ålder. Ska nog skaffa nya, de brukar trivas toppen i mitt aquaterrarium.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#6-7 Grattis!
#7 Lycka till med blodspåret. Problemhunds utredare låter intresant. Skulle vara något för mig fast eftersom jag aldrig har haft en normal hund så kanske jag skulle missa en heldel som andra anser som problem
Har nästan bara haft andras så kallade fel köp, de skulle köpa boxboll o köpte hund i stället.
Malin Ska du till mässan i malmö?
Hoppas kunna komma in o kolla in lite nytt om det har kommit något kul.
#8 det beror på vilken mässa du syftar på.
Hälsningar Malin

Reptil mm mässan 6-7/ 6 om jag mins rätt Ante har koll på det mer exackta.
Siffror o datum är min svagaste sida
Malmö tropikmässa är väl den 6 juni?
Nej jag tror inte jag ska dit. Kommer där emot att vara på Malmö City Horse Show som är 21-24 maj och visa djur. Vet dock inte vilken av dagarna jag kommer vara där.
Hälsningar Malin

Är Det den på ribban?
Får se om jag ska in, Måste städa släkten kommer Fyller år Bäl!
Vilka djur ska du visa? Du har väll några o välja på
Tar med mig sebramöss, fetsvans och dom nya anolisarna.
Hälsningar Malin

Vilken dag tror du det blir?
Vill ju inte missa chansen o se lille Voldemort
Fast med min tur så är det väl samma dag som släkten kommer suck!
Är för gammal för o fylla år.
Lördag och kanske fredag.
Hälsningar Malin

Jippi, jag får se Voldemort på Lördag :D <3
#16 men du har ju fått se honom innan? =P
Hälsningar Malin

#17 Ja det har jag ju, men han är så söt! Om jag hittar några fetsvansar i Tjeckien så kan jag skriva till dig och ev. ta med nån hona, om du vill.

Vi andra vill se fettsvans bebisar tack! Låter som en bra ide med flick vän till snyggigen som alla älsakar
Ska åka till danmark och häma hem när jag har råd. Men visst hittar du i tjeckien så skriv, inte säkert jag fått hem nån tills dess.
Hälsningar Malin
Gammal tråd men bra val av ödla. Jag blir så trött att alla ska rekommendera dessa tråkiga leopardgeckosarna. Hur kul är det att ha ett djur man inte får hålla på med som dessutom sover hela dagen? Ska man ha ett titta-på-djur vill man i alla fall kunna se den. XD
Har du dessa kvar? Jag hade stora planer på att skaffa en grupp anolisar förut och börja med avel. Fick en anolis av min pojkvän till och med. Visade sig dock vara en väldigt ovanlig art och att den även var den ovanligaste av sex underarter. Så att hitta ett gäng töser till honom gick inte. Tyvärr fick jag senare omplacera honom för jag hastigt var tvungen att flytta till ett ställe jag ej kunde ha djur. :(
Nej jag var tvungen att lämna tillbaka den ena då dom bråkade, hade den andra ett tag men han blev mer och mer kräsen med maten och i slutet åt han endast flugor och jag lyckades inte få tag i tillräckligt många. Han svälte sig själv :(
Tvångs matade honom i slutet utan resultat.
Hälsningar Malin