hej igen behöver hjälp
som ni kanske har läst innan så vill jag ha ett djur.jag har hört om alergivänliga hundar.nu när det snart är jul så kanske jag kan övertala mamma och pappa om en hund.men jag behöver er hjälp.snälla tipsa om några alergivänliga hundar.ps tack alla som har hjälpt mig.har fått höra många roliga djur.
Jag rekomenderar dig att ställa frågan inne på hundar.ifokus.
Jag tror dock det är väldigt individuellt.
Men Pudel och bichonfrise ska vara allergivänliga då dom inte fäller.
Hälsningar Malin
Min kusin har haft och har ännu extremt svår allergi mot pälsdjur och framförallt mot hundar och katter.
För bara få veckor sedan var jag hos familjen på kalas och då tog jag med mig min lilla samojedtik på 10 mån och då för att se hur pass bra min kusin klarade av henne, om han kände av allergin och när isf den uppkom.
Han berättade att efter 10 min brukar han känna av det direkt, men han både lekte och kelade med henne i timmar utan någon känning alls, vilket gladde mig mycket! :)
Dock är inte detta en garanti att det är så för alla allergiker, men man kan alltid höra med uppfödare om man får komma och hälsa på, så kan man känna efter hur det känns att vara med där, eller om du får låna hem/ta hand om en samojed :)
Hoppas ni hittar en hund som passar er!
tack alla för hjälpen!!!!!!jag fick ingen jundi julklapp men jag ger inte upp så lätt.snart kommer en hund på besök och vi får se hur mamma klarar av det.