En sån här skulle man ha

Gah, nu längtar jag till spanien!
Fågeln är det inget fel på heller, men mitt hjärta slår för det enormt vackra landskapet ;)
Dom var riktigt vackra :)
Jag har mig turen att ha en falk i min trädgård då och då, h*n trivs där. Men h*n är ju inget uppemot dom.
Hälsningar Malin

Är det inte sånna som kastar benbitar från jättehög höjd mot stenar för att komma åt märgen? Har för mig att det var lammgamen som pysslade med sånt. Majestätiska fåglar! Gam har en lite negativ klang i mångas öron men just den här och kungsgamen tycker jag är riktigt fina.
jisses vad stora de var :)
Ååh ja.. Det är lite trist att det är olagligt att ha rovfåglar i Sverige bara..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo precis. Det är sådana som samlar ben och krossar dom mot stenar.

Lätt att låta dem ha kvar sina naturliga beteenden i hemmet då ;)
Även om rovfåglar vore lagliga så känns detta som en fågel som ej går att hålla i fångenskap, i alla fall inte på ett sätt som för fågeln är tillfredsställande. Jag kollade L108 och minimimåtten är 300kvm och 5m högt (på minst hälften av utrymmet). Men även det känns för litet.
Jo fast jag menar ju då med möjlighet till att flyga fritt, typ som falkenerare gör med sina fåglar.. Vet att det debatteras om det i de länder där falkenering är tillåtet och får erkänna att jag inte är helt kunnig om ämnet men det är iaf fascinerande. Har länge velat åka över till England eller Skottland för att testa(och lära mig mer).