Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettmollusker
Läst 3934 ggr
MoaL
0

Achatina iredalei

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans!
Finns det någon här som är duktig på Achatina iredalei? Kan ni någon närmare fakta om dem, gällande luftfuktighet, värme och liknande?
Jag håller mina på ungefär 25 grader dagtid, och mellan 80-90% luftfuktighet, och de verkar trivas i det, men det är synd att det inte finns någon närmare fakta tillgänglig för nybörjare, inte ens på www.petsnails.co.uk.

Hur många här på forumet har A. iredalei? :)

Jag tycker att de är helt underbara. De växer ju snabbt som attan också, i likhet med A. fulica, och är väldigt aktiva. :)

Jag skickar med ett gäng bilder på mina pluttiga sötnosar. Glad Första bilden ut är på dem när de precis hade flyttat hit - då var de mindre än ärtor. :P

(Okej, sajtvärd/medarbetare, får man efterfråga forumkategorin "Mollusker"? :) )

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Av någon anledning verkar de "sitta fast" väldigt dåligt, de vill hela tiden ha lite luft mellan en del av sig och underlaget. :)

Mvh,
Moa

MoaL
0

Grimas. Tungan ute

Mvh,
Moa

MoaL
0

Och så några bilder som jag tog den 7 december; De växer som ogräs! (De flyttade hit den 18 oktober, jag har alltså haft dem i ganska precis två månader) :P
Här är de tillsammans med min lilla Achatina achatina som de tillfälligt går med så att han slipper vara ensam. :)

Mvh,
Moa

MoaL
0

Achatinan ger en iredalei en nackkyss. Kyss

Mvh,
Moa

MoaL
0

Alla är i ungefär samma storlek.. :)

Mvh,
Moa