Sniglar som husdjur?
Jag har last sa lange om sniglar el. snackor som husdjur och nu undrar jag funderande med stora ogon, vad gor man med en snigel som husdjur?
Hur ar dom, ar dom familjara osv eller finns dom bara dar? Kan en snigel ha temprament, och hur gor dom for att visa det? De kan ju inte bita tag i armen pa dig direkt. Eller kan de det?
Vad ater dom? Vad gor dom? Behover dom nagon slags aktivering? Hur bor dom?
Kan en snigel bli tjock? 
Inte for att jag har tankt att skaffa mig en snigel, ar bara riktigt fundersam och intresserad.

En snäcka är inte social. De kryper omkring i sitt terrarium, bajsar, äter och vilar (och förökar sig om man har fler).
Man kan ha dem ute och krypa på händerna, mata dem med sallad och titta på dem i sitt terrarium.
De kan inte bitas, men riva lite lätt med sin rivtunga, och är inte så olika i temperamentet. Det beror mer på hur varmt de bor.
De kan nog inte bli övergödda vad jag vet. I alla fall inte om man matar dem med rätt saker.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag tycker dom kan vara rolig att titta på. Dom jag hade (achatina immaculata) skulle ju alltid försöka klättra ur terrariet när man öppnade. Man märkte efter ett tag vilken mat som var favoriten.
Dom verkar gilla att bada 
Haha, vad gulligt. lamnar dom lika slemiga slemspar som vanliga sniglar?

#3 Nej, lite kladd som torkar och nästan försvinner. Snigelslem är hemskt!
Med Vänliga hälsningar
OK det later bra tankte mig lite en enorm snigel som slemmar darefter ocksa…. 
Nästan försvinner tills man ska rengöra terrariet ;P Jag upplevde i alla fall att hela rutan hade en slemmig yta 

#6 Sant. När man blöter upp det så blir det slemmigt igen.
Med Vänliga hälsningar