Jättesnäcka <3 ost??
En liten snabb fråga bara…. jag ska ge snäckorna mat för dagen och jag hittade ost i kylskåpet. Frågan lyder; kan man ge ost till snäckorna? Ni kan också ge tips på vad ni ger :))
Tycker inte du ska ge ost!! zuccini abourgine,div sallader,gurka,morot,maskrosor+blad(på sommaren)fiskmat(flagor)torrfoder för katt är ok oxå då o då men måste serveras tillsammans med grönsaker o vatten(förväll dem annars i vatten innan…….frukt gillar de men välj ekologiska produkter el frukt som ej är för hårt besprutade,sedan skölj o skala dem….
kokt potatis utan salt,bär mm mm mm……de bör äta ganska varierat,fast de gillar ju viss mat mer än annan…….

okej, tack! :) Jag vågade ju såklart inte ge iom att jag inte visste riktigt ;) Dom senaste veckorna har dom nästan bara fått morot, gurka och paprika. Kokt potatis har jag aldrig tänkt på förut, det ska testas! :D
Jo jag läste förut på en sida förut att öl var bra för snäckorna för att det var "gäst" i det, stämmer detta?? Tyckte det lät väääldigt konstigt bara…
#1: Vad jag vet är väl kattmat väldigt salt, hundmat lär vara bra mycket bättre för de om man vill ge något sånt.
#2: Bra vete fasen, däremot är öl en delikatess - därav att man använder ölfällor i trädgårdar :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ursäkta att jag inte svarat…
Kan man alltså ge dom öl? Alkoholfri eller lättöl, eller funkar starköl?
eeeh,,,,öl har jag aldrig hört att det skulle vara bra,men vet att de dras till det då ju folk som vill utrota snäckor sniglar ger sådant.jodå kattmat är ok fast naturligtvis inte varje dag utan endast då o då……….
min ena snäcka som jag köpt av en pers härinne mäter nästan 2 dm (i skallängd)nu,trots att de vanligtis blir ca 12 camDe är pigga o glada o visar att de gillar bli tvättade,bada samt få terarriet rengjort,nyfikna är de oxå. o de älskar svampfast inte alla svampar….champinjoner gillar d4emen inte kantareler.
De växer som 17 0 är helmysiga,men måste plocka skit varje dag mm mm mm mm…….love them:-)
Ptja, jag skulle som mest kunna sträcka mig till att ge lite alkoholfri öl i väldigt liten mängd bara som godis typ. Men se då till att hålla koll på de hela tiden om du har bebisar, annars kan det gå illa.
Därmed inte sagt att det är ofarligt, utan det är bara en tanke. Jag gav aldrig mina snäckor någon öl, såg inte vitsen med det. Hur det än är så är alkohol inte bra för någon, det är ett gift.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

okej tack för hjälpen! jag tror inte jag ska ge någon öl (än iaf, dom är ju småttingar). Det får nog bli det gamla vanliga + grönsakerna ni tipsat om :))