söker efter
Som rubriken lyder söker jag efter
Achatina achatina, Achatina Fulicia eller Achatina irendali hoppas jag stavat rätt på namnen.
Helst inte för så stor peng, och de ska kunna fraktas. Såklart betalar jag frakten!
Råkade bli två trådar. Jag raderade ena :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hej! Du kan ev få köpa mina,har 2 st vackra underbara A.achatina..men har ej bestämt om jag ska sälja dem el ej ännu….beror oxå på hur mycket kunskap du har om dem.(jag är väl knasig,men jag ääälskar mina "tjejer")anledningen att jag ev ska sälja dem är att jag har 3 st achatina R som växt så in i bomben snabbt så de är nästan större än a achatinorna,även om de väger betydligt mindre…….har köpt ett jättestort akvarie där nu alla bor(vilket inte bör rekommenderas pga,"blandningsrisken"…)De har så olika "temperament" dvs a achatina är ju nte lika aktiva som a.r……
Kommer således behöva köpa ett nytt akvarie,terrarie till AA,o de vill dessutom ha värme,vilket jag inte haft råd att köpa ännu,vet att vissa inte tycker de behöver det,men i min lägenhet som är ganska kall så behöver de det,(fast bara på halva sidan akvariet……….
De behöver mycket fukt,mer än a.r……kommer ev sälja mina a.r oxå pga att jag inte kan resa någonstans utan är bunden i min bostad,pga att ingen av mina vänner vill ta hand om dem varje dag(de behöver mat,o bajsrensning)de skiter som sören:-)så det behövs varje dag…men är inte ännu säker på att jag ska sälja dem som sagt,love them so mutch dessa skal,o slemmande djur.:-)nyfikna är de faktiskt oxå,trots att jag vet att många tror att dessa molusker är helt bakom flötetutan känsel,el liknande…..Vilket inte stämmer!!!
Bor i landskrona så kanske kan du ha lättare att ta dig hit då,a achatina är ca 1 år nu lite mer…..

Hej! Verkar intressant
Har haft mycket snäckor innan, min sista snäcka dog för ca: ett år sen, då var den 6 år. Och då hade jag en liten paus. Men nu har jag blivit sugen igen.
Jag är i skåne ibland (min kusin) bor där. Så transport går ju alltid att lösa.
MVH Jannie

Jag har ett gäng GALS, men A marginata, både nykläckta och en del större.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#4 GALS, det är vadå :P
Är helst inne på att köpa ett par större Margarita såfall. :-)
Hur mycket ska du ha för dem??

GALS är Giant African Land Snail, dvs afrikanska jättelandsnäckor. Arachatina Marginata är trevliga, lägger stora ägg och således inte lika många som A achatina tex.
Jag tar 45 kr st för små, ska kika hur stora jag har att sälja, kan väga/mäta lite och ge prisförslag. Frakten blir post, om du inte bor i närheten av Gävle/Söderhamn eller kan hämta upp i Stockholm, Västerås eller Uppsala på söndag eller måndag (får gäster i helgen från dessa orter).
Här ett gammalt foto på Tripp, Trapp och Trull, min första trio, som glatt förökar sig som galningar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ok hör av mig om jag ska sälja dem.ps om du skriver till mig hädanefter så pma gärna,då jag inte kollar denna sajten regelbundet,utan oftast har bara tid att logga in o ut o kolla mejl(pm)

#6, japp kolla upp det och skriv igen :-)