Ny familjemedlem
Japp igår hämtade jag hem en ny liten vittecknad tös. Blev beslutat lite hastigt, men jag kunde inta tacka nej till tösen & när jag ändå skulle in till stockholm igår passade det ju att ta m henne hem.
Inga bilder ännu, men hon är verkligen supersöt! Namnet är inte helt bestämt ännu, men det lutar åt Mynta. På stamtavla heter hon iaf Tiny Toons Magica (tror jag det var :P )
Vad för djur? :P
jaha haha degus, jag är blind :*
Grattis åt nykomlingen!
Grattis:)
Ser fram emot bilder.
Hälsningar Malin

Nu har jag iaf tagit några bilder på henne. Frågan är väl när jag orkar lägga över dem på datorn

Grattis! Ser fram imot bilderna.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Vad fint bläsad hon var! Tycker att Mynta var ett bra namn.
Nej men vad vacker hon är!
Hälsningar Malin

Förstår du inte kunde låta bli hon är ljuvlig.

Så otroligt söt hon var!!
naww sicken söting till pällsboll :)
//Gustav

Jag vill se fler bilder på sötnosen!

Håller med flera bilder tack!

Just nu är jag i eskilstuna, så jag har inga bilder att visa :(
Dessutom ringde sambon igår och sa att samtliga honor slåss :( Har ingen aning om varför och då han inte är lika haj på det hela bestämde vi att alla skulle skiljas åt. :( Så just nu sitter det tre honor i var sin bur där hemma och jag undrar vad som har hänt. Hoppas innerligt att jag kan föra dem samman i helgen igen, men frågan är om det skurit sig fr mkt nu mellan dem??

Jag har nu gett upp at få gruppen att fungera igen. Det funkade i flera veckor, men sen gav sig Azul på Mynta igen och det slutade illa. Mynta saknar nu några fingrar, större delen av sin svans, har piercat öra, men repade sig tack o lov. Hon bor och fungerar bra ihop m Vega och Gnejs. Azul bor ensam & jag vet ärligt inte om det är värt att riskera detta igen för att hon skall få en kompis..? :(
Har även läst på din hemsida om bråket.. Det enda jag kan tänka mig fungera skulle vara en kastrerad hane, något annat kan jag nog inte komma på. Då hon inte verkar acceptera andra honor även om dom är ungar och en okastrerad hane inte är aktuelt pga hennes temperament.
Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/

#17 nä det är väl typ vad jag kommit fram till med. Men att hitta en kastrerad hane är ju inte det lättaste :( Och vet faktiskt inte om det finns nån veterinär här som utför ingreppet på degus. Kanske skulle börja kolla runt & sen isf leta efter en ensam hane att kastrera. Men om det inte funkar då? Hennes far visade ju sig vara lite av ett svin & jag fick veta av Stina att hon tog bort honom i slutänden. :(
#18 Oj, var det så illa med honnom!? Tollererade han inte heller andra degus? Bråkade Azul med alla, eller bara med Mynta? Jag tänker att om hon inte bråkade med Gnejs borde en kastrerad hane fungera.

Om jag inte minns fel nu så hade han ihjäl samtliga hanbebbar när de passerade 5 veckor, men var även hård mot honorna & tror att han hade ihjäl någon med. I slutet satt han själv iaf. Men minnet är vagt, så säkrast är att fråga Stina om du vill veta.
Azul har funkat bra m både Vega och Mynta. I Våras nån gång gav hon sig på både Vega och Mynta och nu i somras bara Mynta (& då så fruktansvärt illa). Jag har aldrig sett henne ge sig på Gnejs, men skall jag vara ärlig så litar jag inte på henne. Efter att jag sett skadorna hon gav Mynta så känns det lite som att hon fått sina chanser om ja skall vara ärlig :(
Oj, var det så illa! Undra om han var den enda i sin kull, för Jane (som är hans kullsyster) är ju inte alls så.