Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettbilder-videoklipp
Läst 4128 ggr
zickan
2

Kapybara som husdjur

Lite kul att se LÄNK

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Liknar mer en "mini" gris än en råtta :P

Hälsningar Malin

smurfan-13
0

Jag blir lite ledsen av att se ett så socialt djur hållas utan artfränder :(

[isdrakee]
0

Cool. :)

#2 Sånt verkar inte jänkarna bry sig om tyvärr. Många sociala djur hålls ensamma helt lagligt där.

Ratata
0

Väntade mig inte alls att de skulle låta som marsvin! Hahaha :D Ser tung ut att ha i knät också. Men, ja, lite tråkigt att den inte har något sällskap av en annan kapybara.

Gerbilflicka
0

Vilken sötis! Det här är mitt drömhusdjur.

Skulle aldrig vilja ha en ensam kapybara, men samtidigt… är det verkligen värre än att ha en ensam hund? Jag vet faktiskt inte.

smurfan-13
0

#5 en ensam hund som aldrig får träffa andra hundar tycker jag inte är rätt heller. Men de flesta hundar får ju möjlighet att umgås m andra hundar på ett eller annat sätt. Sen skulle jag nog inte kunna ha en ensam hund heller om jag skall vara helt ärlig…

Gerbilflicka
0

#6 Nej, du har helt rätt. Att ha husdjur alls är ju egentligen ganska egoistiskt faktiskt.

Lollo86
0

naaw så gigantiskt sött så att jag nästan trillade av stolen :D Är det förbjudet att ha såna i sverige?

Trollhassel
0

Åh, vad mysigt! Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

zickan
0

#8 nej jag tror de är helt lagliga i sv om man bara har rätt mått och sköttsel.

Kul att titta på film snuttar av hur man kan ha djur även om det inte alltid är lagligt eller direkt bra hantering.
Jag fann film snutten rätt kul att se då jag aldrig sett en kapybara sådär som husdjur eller att de direkt kan läras massa trick :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
0

#10 du kan lära ALLA djur trick! Gäller bara att lära sig själv HUR och hitta något som motiverar djuret :)

Saga85
0

Kapybara är mitt drömdjur. Någon gång i längre fram skulle jag vilja ha en liten flock. Gärna ordna så att man kunde ha dem i anslutning till huset och låta dem ha tillgång till källaren/garaget.

Jag är även sugen på alpackor, men det är antingen eller. Något av dem SKA jag skaffa!

UlrikaD
0

#12 Den dan du skaffar alpackor hoppas jag du kommer ihåg mitt nummer. Då vill jag komma och klia bakom örat!Skrattande

Saga85
0

#13 Självklart! Och tänk så gott det måste vara med en alpackahals lagd/lutat över nacken när det är kallt ute! Avlånga djur is the skit Flört

[isdrakee]
0

Saga85: Vi får gå ihop och köpa en gård någon gång så man har plats för lite djur. :D