Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 3085 ggr
[veralera]
0

s: Javaekorre, alt. fodervärd

Haha okej jag vet hur folk reagerar när man lägger in säljes annonser så antar ni sitter och tänker för er själva "herregud har hon REDAN tröttnat", men nej. Jag har inte tröttnat.

Här är historien:

Min ena ekorre, Jasmine, hoppade rätt in i väggen och fick en hjärnblödning. Var bara avlivning som gällde trots att vi åkte till akuten direkt.

Jag ska flytta, och kommer bo rätt litet. Ska klämma in mina andra djur men en 2 kvm bur blir liiite svårt, hehe.

Älskar Aladdin jättemycket och vill verkligen ha honom kvar, har möjligen en typ "grossist" jag är bra vän med som har stora voljärer i närheten av mig som jag säkert hade kunnat hyra in mig i, men känner lite att även om jag kan åka och se han när han vill blir det varken bra för honom eller mig.

Är det en köpare det gäller, så vill jag helst ha 2 500 för honom, eftersom jag gav 5 000 för mitt par.

Kan även tänka mig en fodervärd åt honom, troligen blir detta i minst ett år (kan bli mindre, kan bli mer). Kanske något för dig som vill ha något exotiskt men inte vet om du kommer trivas med det, eller bara ifall du har lust att ställa upp som en god själ för skojs skull.

Ifall detta blir aktuellt kommer jag diskutera det noga och länge med dig innan vi bestämmer något. Jag vill även skriva något form av kontrakt, även om det kanske inte direkt blir juridiskt bindande känns det tryggare för mig. Hur vi gör med kostnader för foder, ev veterinär kostnader mm kan jag ta med en eventuell intresserad. Jag vill att jag antingen får besöka dig eller att du skickar bilder på hur kan kommer ha det.

Om Aladdin: Aladdin är ej hanterbar på det sättet att du kan ta ut han i famnen, men han äter utan problem från handen när jag är ensam med honom, och jag har kunnat klappa han flera gånger. Han gillar inte okända människor. Han är väldigt energisk och glad.
När det gäller kost mm. finns det flera trådar här inne. Jag har utfodrat med min råttblandning som grund (blandar själv) och sedan lagt i nötter, c-vitamins pellets och lite hundfoder. Han tycker inte om insekter, är tvärt om livrädd för dom (oftast).

Är du intresserad av att köpa honom vill jag se att du aktivt letar efter en kompis åt honom samt är beredd att åka till exempelvis Danmark för att hämta hem.

* Jag tar mig friheten att neka köpare/fodervärd utan någon längre förklaring.

* Jag tänker inte sälja han till första som räcker upp handen, utan till den jag känner att han(och jag) klickar med.

UlrikaD
0

Har ju ingenting med ekorren att göra men hade inte ni köpt ett stort hus och flyttat till?

Ypsilon1
0

Finns det någon uppfödare i Danmark? Jag har hittat bara andra Callosciurus arter.

Väldigt sorgligt med Jasmine, jag beklagar  :(

zickan
0

#2 jag känner till en uppfödare som iaf har haft javaekorre. Tror han ännu har kvar eller kan hjälpa till att få fram. Kan kolla om intresse finns.
Kan även kikas in till amazonia. De verkar kunna ta hem det mesta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ypsilon1
0

Tyvärr, det är inte så bra "timing" för mig. Dessutom planerar jag ganska länge innan jag skaffar nya djur för att jag vill vara säker att jag kan ha dem för resten av deras liv.

För flera månader sen har jag börjat tänka seriöst på 13-linjerad ekorrar; något som är planerat för nästa år.

Jag kunde ställa upp bara tillfälligt om köpare inte finns och kanske även tänka mig hjälpa (om hjälp behövs) med att hitta honom en kompis i Danmark (jag kommer att resa minst 3 gånger till Århus innan årets slut).

Lisa-F
0

Ska försöka att inte köpa fler djur nu men det är svåårtSkrattande

Med Vänlig Hälsning Lisa

"I världen är Du bara en person,

men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv

[veralera]
0

Man kanske ska komma ihåg att man lägger in trådar också höhö…

#1 Jag är definitivt inte på humör för att sitta och berätta hela min livshistoria precis nu, men när jag säger att jag ska flytta till en lägenhet så men jag inte vi utan specifikt jag.

#4 Tack så mycket för erbjudandet! I ca 2.5 månad fram är det inget akut. Efter det behöver den nog tyvärr flytta någonstans, men tror att det skulle kunna gå att lösa på något sätt. Tråkigt bara om han ska behöva flytta en gång mer än nödvändigt…:/

[veralera]
0

Kan tillägga att vill någon nå mig så finns jag på

mailen everybodylovesvera@hotmail.com

och telefonnummer 0735805525 (nej inga busringningar tack… >.<)

UlrikaD
0

#6 Jag bad dig inte berätta din livshistoria direkt, men sist jag hörde hade ni köpt hus. Och du skrev inte i ditt inlägg att du skulle flytta till lägenhet heller och jag var ingen tankeläsare där.

Hoppas du hittar ett hem till honom iallafall.