Sugarglider!

hahaha :D charmig bild!
jag har 0:3 suggisar. pratar gärna mer om dem när jag kommer hem (är hos föräldrarna ca en vecka)
finns bilder på dem och mina andra djur här: http://www.ilandra.webs.com/
jag hade hand om två st ett tag. men den gamla honan verkade inte klara stressen med flytten hit. gick tyvärr bort så jag gav bort hanen till en kvinna som hade två andra så han fick sällskap igen.
Komplett underbara djur jag väldigt gärna kan tänka mig att ha i framtiden när jag har större och mer tid.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vad synd att hon inte klarade sig:( hur gamal var hon?
Jag insåg inte hur mycket tid mina pälsklingar skulle ta innan jag hade dem hemma, MEN jag är inte ledsen för det tvärt om, de är det underbaraste som finns.
Är det någon som har koll på hur mycket man kan "lära" en suggis?
Jag har fått mina att förstå att de få vara i alla rum med öppen dörr (alltså inte badrummet) utom köket, de går inte in där men de springer i hallen utanför.
Jag har läst på utländska forum att en del frågar om fall man kan få sugarglider att bli rumsren, svaret är nej. Det där har jag tänkt på lite.
Mina suggisar gör i från sig precis när de har vaknat, vem gör inte det? hehe
När de väl har fått göra i från sig så tar jag ut dem, det faller sig då naturligt att de inte gör det utanför buren. med det så menar jag inte att mina är rumsrena för det är de inte efter ett par timmar kan man räkna med att de behöver göra det igen. Men under de 2 timmarna som mina får vara ute per kväll så har det inte hänt så många gånger.
Är det någon mer som tänkt på detta?

**_(Niffen skriver från systers användare)
_**Ursäkta konstig fråga, men hur ser en suggis avföring ut? Är det jobbigt att få bort från golv eller så? En råttas kiss bryr jag mig inte så mycket om iom att det oftast är väldigt lite (mina hanar markerar lite här å där) och råttbajs torkar så om det kommer på golvet är det bara vänta tio minuter och ta upp med handen, liksom.

En suggis avföring är ganska kladdig men jag brukar ta bort det med en bit papper, inga problem så.

så himla söta och fina djur.. frågan är bara hur man skulle få gubbeb att gå med att införskaffa sig några 

Hälsa på någon som har dem så får han se dem på riktigt? Han faller nog pladask!
Välkommna hem till mig. 

#9 det var kanske en god idee 

jag finns i sthlm men kommer gärna förbi om jag är i krokarna
visa bilden för gubben och han sa att det var jätte söt 

#5 vet inte riktigt hur gammal hon var. en bekant till mig som köpte in henne. då hade hon bott i en extremt liten bur med sin partner. partnern dog och lämnade henne ensam så hon fick en ny yngre hane som sällskap hemma hos dom. Men senare fick de allergi och de flyttade hem till mig. Men efter ett tag så flyttade jag till större och hon levde 3 veckor efter flytten. Började tappa vikt från dag ett och stödmatades med extra tillskott. Men tog sig aldrig. Tror hon blev mellan 5-7 år.
Hittade inge partner till hanen just då som lämnades kvar. Letade upp till ett halvår men var omöjligt att hitta någon som hade till salu just då så jag gav upp skickade hem honom till en som kunde ge han sällskap.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh sugisar vill jag verkligen ha! Stod och velade hemma hos Ante om jag skulle köpa sjuovisarna eller sugargliders.. (hade jag köpt sugargliders hade de stannat hos ante tills jag flyttat så oroa er inte… o.O)
Men nu har jag tänk såhär: Jag bygger en stor inomhusbur på 2-3kvm, sätter ekorrarna där, när våren kommer bygger jag utomhusvoljär till ekorrarna - flyttar ut dom, och TADA har jag redan en bur ledig till sugisar! =D
(denna sida är inte bra, den får en mer djurberoende än vad man redan är…)
Jag har tre hanar och en hona just nu :) "vet ej hur skriver det i siffror?"
Sugers för mig är djur som är söta och söker söta saker. Men dom är också grymt sociala och vill gärna vara med över allt :)
Men en kul sak om "sugers" är just deras ovanliga vanor för frukt. för ena dagen funkar bannan och andra dagen inte osv :P Men man vill bara skämma bort dom mer och mer för ja dom själ ens hjärta :)
//Gustav
#16, hanar.honor.ungar (eller ja obestämt kön)
Alltså blir det för dig: 3.1 :)
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
#17 jaha tack för infon :)
//Gustav

Hej någon av er som vet var jag skulle kunna köpa en sugarglider?
vill så gärna ha en/två men jag hittar ingen som har att sälja 
Tja, trådstartaren kanske tex? :P
#19 EN sugerglider kan du knappast ha;)

hihi märkte det efter typ 100 år ^^
Då lär du inte läst på särskilt mycket eftersom det är det första man lär sig när man lär sig om sånna djur…
Lycka till att hitta en iaf, de är skitsöta och roliga:):)
"Lycka till att hitta en iaf, de är skitsöta och roliga:):)"
Man skulle väl inte bara ha en? 
#24 Hahahaha :´D
Hälsningar Malin
#24 hah! klockrent! xD vilken tabbe
HAHA vilket offer jag är xD
Jag har inte sovit ordentligt på två månader eftersom antonio får en miljon tänder och håller mig vaken hela natten så jag skyller på det (A) eller kan det ju också bero på att jag är världens klantigaste xD
Haha jaja. Den bjuder jag på. Det skulle stå ETT PAR xD
Haha sitter och skrattar själv.

haha bra där ^^
Hej allesamans!
Jag har stora drömmar om att skaffa 2 Gliders(eftersom ja inte vill att en ska bli ensam etc). 
Och ja tänkte om man kan ha 2 hanar eller 2 honor? 
Eller vad händer med en Hane om man kastrerar den? ändrar dom beteende eller liknande?
för jag har inte planerat att skaffa fler än 2 just nu. Vill med andra ord inte ha några ungar. ja vill skaffa mig erfarenheter först osv…
Ja hittar heller inga annonser just nu, inte för köp. det är ja inte redo för än. men ja skulle vilja prata med någon uppfördare lite mer seriöst. Eftersom jag bara vetat om Suger Gliders ett litet tag så har ja bara kunnat läsa mig till fakta. Och jag skulle därför vilja prata med någon som har lite erfarenhet!
Och här verkar det finnas en hel del med erfarenheter om dom små liven!?
haha
Tack på förhand!

Hahah, Charmiga små sötisar^^
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv

#29 Du får gärna skriva till mig med frågor. Om du hinner idag, får du svaret idag. Annars kommer jag att svara om 10 dagar. Jag ska resa imorgon och vara utan internet i ett tag
Tack GAS1! Ja skrev till dig. me du han nog åka ! haha
Xcess, hur länge har du haft Suger gliders?
ja kan tänka mig att skriva lite på Msn någon dag! 

Hehe, ja dukan det vara 2 år nu! jag är inte inne på msn så ofta men enzo_cess@hotmail.com
bättre att skriva mail och så här är inne rätt sällan tyvärr…
men skriv på bara roligt
Ja la till dig på msn så får vi se! men ja kan skicka mail också! :) Tack!
vart kan man köpa sånna igentligen? :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Av uppfödare eller privat personer,ja ahr letat i snart 1 månad utan resultat dock! Så det finns inte allt för många som föder upp eller vill sälja 
#37 jag har ett par till salu :)
Mvh gustav
#37 Det finns en annons på blocket om en stor grupp i hbg.
Det kanske är så att du inte vill åka allt för långt för att få dom?
För sugargliders finns. :)
Hälsningar Malin
#38 vart bor du? :) finns bilder?
#39 jag kan åka rätt långt :)
#40 ja visst finns det bilder :)
skriv till min mail så kan jag skicka över lite :)
Jag bor i skåne utanför Kristianstad :)
//Gustav
#41 vad är din mail? :)
#41 , hoho? :)
#13 sicken sötnos :)

#44 tackar:D
#39, Vad söker du på då för att hitta dem i hbg? Blocket är ju så löjligt att man måste skriva EXAKT rätt för att få upp annonsen.
Ja har försökt med allt. men hittar ingen annons 
#46, jag hitta inte heller dem! :(
men hittat en som vill sälja ett par till mig, som bor i skåne :)
Tror dock inte personen säljer till vem som helst, man bör nog vara väldigt påläst.
Hälsningar Malin
Jaa, jag vet :)
Snälla kan du inte tipsa mig om dom har något mer par? ja letar febrilt!!
#50, joodå! :) hitta faktist deras annons! ;)
http://www.blocket.se/kristianstad/Suger_glider_ekorrar_28256008.htm?ca=23_9&w=1&last=1
varsegod :)