Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettchinchilla-degus
Läst 2036 ggr
Lisa-F
0

Degus.ifokus(:

Hej!

Jag skulle tycka att det var kul med ett Degus.ifokus,

Ngn som håller med mig?Skrattande

Med Vänlig Hälsning Lisa

"I världen är Du bara en person,

men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv

smurfan-13
0

Jag håller helt klart med, men har ingen tid att lägga på det (utöver vanlig forumstid vill säga)

Lisa-F
0

Ja det är klart man ska ju inte ta på sig mer än vad man klarar av(: Men det är kul att intresset finns, vem vet någon dag kanske någon har lust att göra en toppensida med "degustema", hahahSkrattande

Jag har lust att göra en själv men jag är inte 18 ännu:(

Med Vänlig Hälsning Lisa

Lisa-F
0

Någon annan som kanske har lust att starta degus.ifokus? ^^

Med Vänlig Hälsning Lisa

zickan
0

Alltid kul med forum som är specifika på vissa arter. Men frågan är ju mest om det finns intresse och möjlighet att hålla ett degus forum aktivt. Jag försökte med papegojor iFokus och det höll sig inte länge innan intresset halvdog. Finns många sajter på iFokus med samma exempel. Utrymmet för att hålla så pass snäv inriktning på ett forum gör att det blir rätt tajt och ont om information och ökad aktivitet.
Skulle rekommendera att köra mer än en art för att hålla en hög och intressant nivå. Kanske gå ihop med något närliggande degu för att ge lite mer chans till lite större aktivitet.

Intresse finns alltid. Men det ligger jätte mycket på sajtvärden att orka sitta ensam och skriva artiklar. Här inne är det nästan bara jag som skriver artiklar överhuvud taget. Och nu orkar jag inte med tempot som egentligen krävs att hålla sidan intressant och aktiv. Lite att tänka på vid start av ett forum. Intresset att hjälpa till och vara Medarbetare dör ut rätt fort :-/.
Frågan är uppe just nu på sajtvärds sidan. Många som har problem att hitta hjälp.

Men om någon känner sig manad att starta upp ett degu forum. Så får de gärna komma och fråga mig. Finns säkert massa saker jag kan låna ut ifrån detta forum och hjälpa till lite :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lisa-F
0

Ja, jo det är klart, det är ett ganska stort projekt och det krävs både tid och ett stort intresse.

Jag önskar att jag vore 18 så att jag kunde hjälpa till/ starta upp degus.ifokus ^^

Med Vänlig Hälsning Lisa

UlrikaD
0

På rak arm känner jag enbart till tre personer på forumet som har degus och skriver på forumet. Du, jag och Smurfan. Borde ju finnas fler, men har aldrig hört talas om dem.

smurfan-13
0

#6 det finns några till på zoonen och den degusdelen har varit väldigt aktiv stundtals. Men som påpekats så tror jag det kan vara svårt att hålla sidan aktiv och intressant i längden

UlrikaD
0

#7 Jo, där finns ju folk, jag syftade på de som skriver på iFokus enbart.

Jag tror det är en sån liten del, ungefär som att starta pygmemöss.ifokus. Då får man nog försöka ragga folk från annat håll också.

zickan
0

Vi har en liten lösning på det hela. Lisa-F blir Medarbetare här på exo djur och lär sig lite mer hur allt går till. Och så fort det känns dags att starta ett degu forum så finns det fler artiklar här att plocka över osv :-)

smurfan-13
0

#9 låter ju super :) Jag trivs så himla bra här med, så jag skulle ju längta tillbaks hit bara tror jag :P

Lisa-F
0

Ja, jag håller med er, kanske lite för lite folk för att starta degus.ifokus som det är just nu men vi får se vi kanske kan locka hit lite degumänniskor^^

Men jag har sett att det finns folk på gerbil.ifokus som pratar lite om degus, man kan ju kanske tipsa dem om att det pratas här också? För det är inte säkert att de vet det(:

//Lisa

Med Vänlig Hälsning Lisa

Rafflan
0

Jag skulle gilla en sån sida med info, där man kan ställa frågor osv, skulle kunna tänka mig ett par degusar i framtiden kanske. Men frågan är ju som sagt att hur aktiv blir den?

Lisa-F
0

#12 I dagsläget så kommer nog det mesta om degus att hållas här eftersom att jag nu ska bli Medarbetare och försöka "hålla i" biten om degus och locka hit lite fler^^

Sen får vi se hur stort intresset blir och om det blir många fler så kanske det ev. startas en sida för bara degus;)

Med Vänlig Hälsning Lisa

zickan
0

Degu har haft en egen kategori på denna sida rätt länge. Och det finns minst 3-4 uppfödare som kikar in. Så frågor är det bara att ställa hur många man vill :-).
Sedan om intresset ökar så är det bara att starta en egen sida och ta med det som skrivs här :-D