pygme/sjusovare+burmått
Återkommer hela tiden diskussioner angående burmåtten för sjusovare och pygmemöss.
Jbv regler om 2kvm har vi alla kommit överens om är lite väl att ta i.
Så min fråga är. Hur stort tycker ni att deras bur bör vara,bör vara av för material, bör se ut och vad tycker ni att den bör innehålla för inredning.
Låt era tankar och ideer springa löst nu. Och INGEN får klanka ned och tro att folk har så hemma om de inte skriver detta. Många följer kanske lagen, många gör det inte. Nu frågar jag helt enkelt vad ni tycker ovavsett hur det ser ut hemma hos er. Och om man vill berätta hur man själv håller är det givetvis fritt fram.
Mest intresserad i vad folk tycker efter ha läst om djuret, kanske har ägt, kanske bara har mött ägare eller djuret 
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Om vi räknar på att det ska vara max 5 djur på ytan, för fler blir det större yta som krävs.
Pygmémöss: Absolut minsta för pygmémöss bör vara samma som för råttor, 0,18 kvm. Absolut minsta.
Sjusovare: 0,3 kvm kanske? Degu har ju 0,3. Det viktiga är ju höjden och inte botten arean egentligen, minsta höjd 60cm.
Nu vet jag inte hur stort detta blir i verkligheten i cm så jag är ganska osäker, men jag har gått efter andra djur.
Eftersom jag vet att möss ska ha 0,09kvm för 5 stycken och det är AS litet. Dom får bo i det minsta exoterrat 30x30x30, det är förlitet för 5 möss och även pygmémöss.
Råttor har ju större, dock för litet för råttor men kanske kan vara lagom för pygmemöss?
Hälsningar Malin