Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 3219 ggr
Zuzziquie
0

Titta ekorrar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är i Sydkorea och pluggar, och så var vi iväg på utflykt igår/idag, och titta vad jag såg! :)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Zuzziquie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var smått omöjligt att fånga dem på bild (behöver bättre objektiv helt klart ;))

Här kommer iallafall en till bild på dem!

Zuzziquie
0

Någon som har en idé om vad det är för sort?

smurfan-13
0

#2 art heter det ;) Ingen aning dock.

Men jag blir nyfiken, vad pluggar du?

Ypsilon1
0

Det är ganska svårt att säga, men de ser ut som kinesiska ekorrar - sciurus vulgaris orientis / orientalis som är en underart av vanlig ekorre som i Asien kännetecknas av en mörk (även svart) päls

här kan man jämföra med en sån kinesisk / asiatisk ekorre

Hur stora är de förresten?

enbartmalin
0

#4 Jag ville också ha dom till det i början, men i så fall är deras svansar väääldigt skabbiga.. :/

Hälsningar Malin

Ypsilon1
0

#5 det beror kanske på hög luftfuktighet, då blir det lite svårare med snygg frisyr :)))

Men skarpare bilder och lite info om storlek skulle hjälpa att identifiera arten

Zuzziquie
0

#3 Givetvis gör det det ;)
Tre veckors summer school inom IT & Digita MediaGlad

#4 Svårt att avgöra för att de var så långt bort, men relativt stora tyckte jag att de var.

Men ja, min första tanke var nämligen också kines, men som malin kommentera, svansarna?

enbartmalin
0

Jag tycker dom är mer lika japanska ekorrar i så fall, dom har ju inga toffsar på öronen, men fortfarande, svansen?

Japansk ekorre

Hälsningar Malin

Zuzziquie
0

#6 Skarpare bilder går nog tyvärr inte att få, har klippt ut en liten liten bit av bilden, därav att bilderna är i så usel kvalitet… 

Du har dock en poäng, det är väldigt hög luftfuktighet och det var extremt varmt den dagen. Vet inte om det kan vara därför, men fuktigt och fasligt varmt var det ;)

Ypsilon1
0

#8 jup, japanska har även större, "fluffier" svansar :) däremot kinesiska har väldigt stora örontoffsar. jag är ingen bra ekorr-detektiv Skäms

#9 Du måste få tag på en koreansk zoolog, tycker jag :) om du har tid och tillgång till en djurpark

LE: # 8 & 9 då kanske japanska (sciurus lis) kan vara svaret: fluffy-less svans på grund av fuktighet + inga örontoffsar

Zuzziquie
0

#10 hehe nej det har jag tyvärr inte och åker hem nu i slutet på veckan, så det ser dåligt ut med det… Utöver det faktum att koreanerna är bokstavligt usla på engelska ;)

Fireant
0

Under sommaren så tappar de kinesiska ekorrarna sina tofsar på öronen och sedan kan svansarnas skabbighet på att under försommaren så tar de och plockar sina svansar för att ge ungarna ett varmt och skönt boende..