Degusbur
Jag tänkte typ bygga om min garderob till en ca 2,5 m hög degusbur med en massa hyllplan. :D
Men den blir dock bara 60 cm på sidorna så jag tänkte fråga er om ni tror att det går att ha en i den storleken eller om jag måste bygga en större. För den buren som de har nu är verkligen dålig.. :(
Hahah, jag vet inte riktigt om ni förstår vad jag menar, men jag försökte att rita en liten bild på paint men den gick inte att lägga in X)
Ps.Burens galler kommer att vara av "fyrkants galler" :D
Och Jag kommer att bygga som en som mellan platta i mitten av buren, med ett hål där de kan gå igenom till den övre delen, så där blir det ju som en till ganska stor yta+ golvplanet och alla hyllor men det kanske ändå inte räcker? (:
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv

Nu när jag läste igenom det så såg jag att det såg väldigt krångligt ut så nu gör jag en lite klarare fråga..
ÄÄr det för litet att ha en bur som är 60 cm i bredd och lägnd och ca 2,5 m hög?
//Lisa
Med Vänlig Hälsning Lisa
Enligt lagen för 2 vuxna degus , Minsta bottenarea 0,3kvm
Kortaste sidan minst 40cm, lägsta höjd 40cm.
Sen vad som är lämpligt vet jag ej.
Lagens minimi mått är inte alltid att sträva efter, uatn större.
Så Lämpliga mått överlåter jag till "Degus människorna"
Hälsningar Malin

60x60 ger ju en yta på 0.36 vilket jag tycker är i minsta laget. Mina gäng utnyttjar yta likaväl som höjden, men jag har ju egentligen ingen koll på degusar.
Mina burar är 100x100x60 och de tycker jag känns små, men då har jag ju tre i varje gäng också.

Okej Tack för svaren<3
Med Vänlig Hälsning Lisa