Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1461 ggr
xcess
0

Extra speciel Godisbomb

Inget man ska ge för ofta kanske men i dag provade jag en ny sak till mina Sugisar.

Fick en jättestor koffe av svärmor (som hon plockat i usa)

Lät den ligga i blöt och gjorde rent den ordentligt i morse och nu har jag stoppat i massa torkade godsaker i kotten tillsammans med lite honung för att få dem att klippa fast. Torkar min frukt i ugnen för att slippa extra socker men denna godisbomb är inget att rekomendera för ofta tänkte mig själv en på sommaren och en på vintern

Man kan kanske lägga i försk frukt med och skippa honungen så blir det nog en nytig hitt med?

Någon mer som provat?

Ypsilon1
0

Jag brukade hänga upp frukt varje kväll, på olika ställen i buren, dvs så att de hänger från olika grenar och lianer. De tyckte att det var kul i början, men det ser ut som om de äter mindre frukt när den hänger från grenar osv än när frukt (i små bitar) blandas med kött, insekter osv.

Jag blev väldigt "puzzled" kring detta, varför skulle de äta mer frukt när den kommer på fat än när den hänger "naturligt" på grenar?

Hur länge tar det att torka frukt i ugnen? Jag har köpt en frukttorkare och det ser ut som om man måste hålla på hela dagen. Eller kanske är bara jag som är en antitalang på att torka frukt Skäms