Mängder av kryp!
Vandrande pinnar, kackerlackor,snäckor,sniglar mm,mm!
Phasmider(Vandrande pinnar):
Aretaon asperrimus 0.0.5/120:-
Eurycantha calcarata 0.0.4/120:-
Peruphasma schultei 0.0.5/120:-
Lamponius guerini 1.1/100:-
Heteropteryx dilatata subadulta 1.1/200:-
Snäckor:
Achatina immaculata; Afr. Jättesnäcka 0.0.5/100:-
Achatina fulica Afr. Jättesnäcka XL 2st/120:-
Subulina octana, "Brazilian Trumpet snail" 0.0.5/120:-
Sniglar:
"Pan Cake slug" Veronicella sloanei, en tropisk snigel! 0.0.4/120:-
Kackerlackor:
Gromphadorhina portentosa, Väsande Kackelacka adulta avelsgrupp 5st/100:-
Jag har även lite milliped arter på tillväxt, återkommer om dem.
Mob: 0735 - 266 791, joakim.einarsson@telia.com
Mvh/Jocke "Pinnen"

Åh, pankisar! Nu blir jag ju sugen! Har du lyckas odla på dem? Är de svåra?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Halloj Myra!
De juveniler jag säljer är just från min egen "Blobfarm" och de är både faschinerande i utseende samt tacksamma att hålla och odla enligt min egen erfarenhet men ändå ganska ovanliga i hobbyn.

Ja, vi har jagat en hel del efter pankisarna. De är riktigt läckra! De har knappt gått att få tag i på något år så jag fick för mig att de var svåra och dog ut överallt. Så är det alltså inte? Spännande! Blir ju sugen på att skaffa nu ;)
Lite kallt att frakta dem ännu kanske?
Med Vänliga hälsningar

Ja, jag har haft svårt att finna dunjackor i passande strl till dem så lite mildare skulle göra gott innan de kan skickas..;-)
Bifogar Heatpacks den första perioden för att inte riskera deras välfärd.
Mvh/Jocke

Haha dunjackor ;) Skulle vara svårt att få de små jackorna rena sen också haha
Jag har aldrig sett pankisarna in real life någon gång, däremot har jag suttit och glot på bilder i flera års tid. De ser ju grymt charmiga ut på bild. Hur sora blir dem?
Med Vänliga hälsningar

Då hela djuret kan liknas vid en muskel så beror det på hur den har "format" sig för stunden men uttplattad och utssträckt så ligger vuxna djur på upp till 12cm. Adulta djur går tillsammans med ungar till synes utan några som helts problem. Äggen läggs i klungor och är transparanta och avlånga samt får ej torka ut under inkubationstiden. Jag utfodrar mina med samma foder som till mina GALS, dvs frukt, grönsaker flingfoder m.m. Naturligtvis så har de fri tillgång till kalk i form av Sepiaskal då de också behöver detta trots att de saknar skal.

Kommer att ha bord i sala den 10/4 för de som är intresserade och skall besöka Expo Mitt.
Vi syns där!/Jocke "Pinnen"

Får se om jag dyker upp där men min lilla färska dotter som föddes i onsdags :)
Med Vänliga hälsningar

För oss som inte har koll på hur insekterna ser ut har du några coola bilder på dom? :P
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Grattis till nytillskottet Myra! Tänk bara på att de kräver grymt stora terrarier och kan vara väldigt selektiva i fodervalet…ja ungar alltså, tro mig (stolt pappa till två småbusar);-))
Jag har inte lärt mig ladda upp bilder här ännu men man kan alltid gå in på min sida på www.zoonen.com ( medlem Jocke2).

#10 Tack! Krypfanatiker kan det aldrig finnas för många av. :) Bara att ge dem mikroskop och fjärilshåv i 1-årspresent :P
Tuff kille! Inte alla barn som vågar hålla i dedär monstrena…fast det är ju inte skönt att ha dem krypa på huden så barkbit är nog vettigt :)
Med Vänliga hälsningar
putt
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vilken sorts Vandrande pinne blir störst utav de du har? Kan du skicka och isf hur mycket går det på, ingår det i priset tro? Är 120/100 priset för en unge eller vuxen?

Jag har idag uppdaterat med ny annons kallad "Spännande insekter". Där skall det framgå vad det är för "civilt status" på djuren. Vill du ha en biffig art så kan jag rekommendera Eurycantha insularis som även finns med på bifogad bild.
Mvh/Jocke

Neohirasea maerens var fina! Tar du 100kr för ett par, alltså 2 stycken? Vad blir frakten? : )
Nej så coola, pankakorna! =P
Du har inte flera bilder på dina djur?
Missade din länk till bilder. =)
Undrar vad Subulina octana, "Brazilian Trumpet snail" 0.0.5/120:- innebär. Vad menas med 0.0.5?
Googlade på de och de är ju verkligen jättesöta! Hur stora blir de? Vad har de för typ av levnadskrav?

#18 0.0.5 = 0 hannar. 0 honor. 5 juveniler av obestämt kön
#19 Aha, tack. ^^,