Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettquiz-lek-tävlingar
Läst 3164 ggr
[Tearix]
0

Expressens webtest -konstiga djur

Vattnadal
0

Fick 3 fel…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Tearix]
0

jag fick fem fel.

zickan
0

1 fel.
* Kolla in näsan, vad heter djuret.. Dök bara upp ett svar i skallen och det var visst helt fel :-P

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

1 fel, failade på echidna Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag klarade med alla rätt, det trodde jag faktiskt inte. Visste tillexempel inte vad den sissta var endast att det itne var en tapir.
Var någon enstaka mer jag var osäker på. Men ändå :)

Nu kan man inte vara annat än nöjd! :P

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Lite slumpen där tror jag ;)

Hälsningar Malin

Zuzziquie
0

Haha grattis Malin Tungan ute

Två fel här ;)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

enbartmalin
0

#7 Det var säkert dom jag lyckades Chansa rätt på som du chansa fel på ? :P

Hälsningar Malin

Ratata
0

Ett fel, åkte dit på djuret med den konstiga näsan…

Ypsilon1
0

Jag fick också alla rätt, men jag måste erkänna att jag fuskade lite för att jag inte viste vad heter "aardvark" på svenska. Om man reser till Barcelona förresten ska man inte missa Valencias Bioparc i närheten, en av de få europeiska djurparker som har aadrvark eller jordsvin :)

SwedenZoo
0

Alla rätt. 
#10 Det finns heller inga i Sverige, men på Randers Regnskov i Danmark har dem aardvark, eller jordsvin som de kallas i Sverige. Faktum är att jag oftast säger aardvark, är inte säker på varför.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

Ypsilon1
0

#11 Tack så mycket for tipset! De ska få besök av mig i året :)

Stupidly enough for me, men Randers ligger typ 30 min från mitt kontor i Århus som jag inte besöker så ofta nuförtiden, men kommer att resa dit ett par gånger i september och en gång i november. Som tur är, har de (Randers Regnskov) öppet året runt.

Aardvark finns också i ett par djurparker i England (London och Colchester i Essex), och också någonstans i Holland. Men i Danmark, precis under min näsa !!! Vilken ignorant kan man vara :)

CaithSith
0

Fick 1 fel, failade också på echidnan ;p

SwedenZoo
0

#12 Hoppas du kommer dit någon gång i år.Har själv aldrig varit där, verkar riktigt coolt.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

nello4ever
0

Suck det är INTE en nakenråtta!Skrikandes stackars nakisar får ju dåligt rykte av den där bilden ;p Fick 2 fel =D

[Tearix]
0

?

Det är väl en nakenråtta? men inte en tamråtta med det hårlaget utan en vild som heter nakenråtta.

enbartmalin
0

#15 Det är en nakenråtta jo, dock om man ska vara mer exakt en Naken mullvadsråtta, men kallas vanligen nakenråtta.

Förmodligen tänker du på dom nakna råttorna vi har i fångenskap och nej det är ingen sådan.

Nakenråtta(Artikel)

Hälsningar Malin

Ypsilon1
0

… och för jämförelse, lite om de hårlössa råttorna som folk brukar också kalla för nakna råttor / nakna möss

enbartmalin
0

#18 Toppen! :)

Hälsningar Malin