Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettavel-uppfödare
Läst 2652 ggr
skanepiraten
0

Bebis :) "sugergliders"

Ja idag var en underbar dag att komma hem på :)

har för tillfället inte varit hemma på ett jäklans bra tag och sambon har tagit hand om djuren. Så när jag kom hem idag så sa hon till mig att honan har fått någon konstig "bulle" på sig och hon var rädd att det var något fel. Titttade närmare nu för en stund sen och såg "bullen" som hon har på magen.

Men det var ingen skada eller något för inuti rörde det sig Tungan ute

Min hona har fått bebis :)

//Gustav

monsi
0

Grattis!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

smurfan-13
0

Vad spännande! Måste visa bilder sen när den kikar fram!

Ypsilon1
0

Grattis! Vi väntar också 3 små bebisar :) Idag fick jag se de söta små fötterna av en. Jag viste att en av mina flickor skulle få bebisar. Men sen kom nyheterna om den andra och jag blev så otroligt orolig eftersom jag var strandsatt i Shanghai. Men nu är jag hemma och kan ta hand om allt :)

Grattis en gång till!

skanepiraten
0

Tackar så mycket för era kommentarer :)

Självklart så kommer det dyka upp bilder på när sötingen vågar sig fram :)

#3 Jasså oj oj 3 bebisar härligt och spännande :) Grattis till dig med :)

//Gustav

Ypsilon1
0

Tack! Igår såg jag två gulliga svansar. De är inte redo för att komma ut, men kan hända att pungen öpnas när de rör sig. Och flickorna kräver så mycket mer protein nu!

Ypsilon1
0

De första 2 bebisarna hängde ute igår i flera timmar. Mamman bryr sig inte så mycket om vi tittar, men i alla fall skulle vi inte stressa henne för mycket med nyfikna  blickar. Jag vågar inte ta bilder ännu, kanske efter de öppnat ögonen :)

monsi
0

Längtar efter bilderna.Tungan ute

Lyck ost som får se de små live.

Ypsilon1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sugar glider bebis "on the move".

Ratata
0

Åh, ögongodis!Kyss

monsi
0

Mums bitar!

enbartmalin
0

Härligt med ungar! :)

Hälsningar Malin

Ypsilon1
0

tack alla, jag ska meddela föräldrana :)

bebisen är ungefär 4 veckor out of pouch. den har börjat smaka på frukt och även kyckling, men är aldrig ute utan sin mamma. det är ganska svårt att fota dem tillsammans för att hon är otroligt snabb när hon tar bebisen "on a cage tour", så får bebisen vänja sig både till bur-layouten och kanske också till alla gravitationella utmaningar som ingår i vad som krävs att vara en sugar glider

jag tycker att den första typ ljud som utvecklas hos sugar glider bebisar är den såkallade "crabbing", men är inte 100% säker. pga av mina resor kunde jag inte följa allt utveckling men det kommer jag säkert att göra med den bebisen som förväntas titta ut snart

Ypsilon1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bebisen blev till en busig och nyfiken flick som vi kallar Kara. hon är den enda som föräldrarna accepterade, nästa gång kanske, när de blir lite äldre och mer erfarna, kommer alla bebisar överleva

jag funderar på att skaffa en till hane i framtiden, när Kara vuxit tillräckligt och separera dem i 2 grupper

på bilden, far och dotter låtsas slåss om ett äppleblad som om det vore det sista i buren :)

smurfan-13
0

En sån fin bild :) Skal nog gå ut och plundra lite äppleträd på grenar ikväll. Var länge sen de fick färskt sånt nu

monsi
0

Kyss.

Så fort de växer en riktig go bit är hon.

enbartmalin
0

Underbar bild!!! :)

Hälsningar Malin

Ypsilon1
0

Tack så mycket alla! Det ser ut som om det kommer att hända igen. Kara blev avvant för bara en månade sen och i helgen märkte jag att hennes mamma bär bebisar igen. Igår hörde jag min andra hona "sjunga". Jag förväntade mig inte att de skulle bli med bebisar igen så fort. Sugar gliders får vanligtvis 2 kullar / år, inte 2 kullar / 6 månader!

Hoppas att allt går bra. Jag tänkte sära på dem denna gång, Kara och hennes mamma (Maya) tillsammans i en avdelning och hanen (Kanzi) och den andra honan (Minnie) i den andra avdelningen. De fick ungar nästan samtidigt förra gången och Maya dödade Minnies bebis. Jag hoppas att Kara blir lika bra barnvakt som Minnie och Kanzi var till henne :)