Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 1837 ggr
Ladyinred
0

Gp,s tillsammans

Ni som har flera gp råttor ihop. Vad har de för utbyte med varandra. Min kan inte leka själv utan bara med mig. Skulle det bli bättre om han hade en kompis att leka med eller skulle jag bara få två att roa?

zickan
0

så olika med gp. nemi var lite sur på att få dela bur i början. men sedan har det mest varit att de har gillat extra värmen. när de är ute och springer så försöker de bygga bo ihop någonstanns. ibland kan det bli kiv över maten och ibland kan lekar spåra ur så någon piper och inte vill vara med längre.
Det jag märkt mest är de som kommit hit igen som inte varit hanterade på länge har blivit mycket lugnare bara att vistas med de hanterbara. Alva som bor hos niffen nu var toppen mot gamla ungar som kom hem igen. Väldigt mammig och tog hand om alla.
Men även dåliga bettenden kan ibland tas efter.

Har samma problem med min hund. Han kan inte heller leka själv. Funderar på en hund kompis :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ladyinred
0

jag väger fram o tillbaka på om jag ska ha en till eller inte för det är ju en hel del jobb med bara en gp.

zickan
0

haha.. testa med 3 egna tjejer och en grabb som mikaela bara dumpade här och sedan sket i.  :-P..
Vet du hur underbart det är med endast två kvar :-D. Sedan jack äntligen blev omhändertagen av miljö skyddet så har man fått sova igen på nätterna. efter tonårs perioden så är de ju helt okej. bara man uppfostrar och har tid. men det första året är sjukt jobbigt.

jätte glad på engla i dag. hade besök av en tjej som ville ha råttor. engla var så lugn och fin när jag visade upp henne :-)..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ladyinred
0

Ja det är en klar skillnad nu jämfört med innan. Oftast låter han inte alls på nätterna, brukar slänga in en näve nötter innan vi går och lägger oss så tuggar han upp dom istället för burinredningen och de låter inte lika högt heller.

Ja 4 st kan jag inte ens föreställa mig i de vildaste fantasier. Men en till skulle jag nog vilja prova med om det fanns möjliget att lämna tillbaka om det inte fungerade. Det är ju mycket som ska klicka, både mellan mig och den nya råttan och med Zambezi.

gulzebra
0

När Nova och Ninko bodde ihop här så var Ninko mest ett skydd att gömma sig bakom verkade Nova tycka. Och så sov de ihop. Det var typ inte mer än så vad jag kunde se då, de höll sig mest för sig själva och skötte sig själva tills stora starka jag kom och Nova gömde sig bakom Ninko :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

meinthemirror
0

Vill ha en GP, någon som vet om det finns någon uppfödare värmland emot?? eller var som hellst annars :P

enbartmalin
0

#6 Finns ingen som föder upp just nu.

Import som gäller om du vill ha.

Hälsningar Malin