ensam rävunge?
Hitta ingenstans att skriva detta så tar det här på exotiska djur :P
När jag åker hem från stallet strang det en liten räv unge på vägen och den sprang in på en uppfart till en gård, vi körde sakta förbi ifall den skulle hoppa ut på vägen, men den stod där på uppfarten och kolla på oss, och vi såg ingen vuxen i närheten, jag vet att dem ibland gömmer sina ungar, men denna var ju ute och gick själv verka det som, är det vanligt att rävungar gör så?
Den var jätte liten å skit söt, hoppas bara den hitta sin mamma innan något annat rovdjur hitta den…
Svensk natur.ifokus kanske är bättre? (: … jag vet tyvärr inte. förhoppningsvis så var modern i närheten
Rävungar är det djuret som oftast vandrar ifrån sina föräldrar, det är helt fullkomligt naturligt och en del av deras uppväxt:)
#2 okey :)
Man blir alltid så nojig när man hittar ensama djurungar vandra runt då föräldrarna oftast gömmer dem ;)
#3 Faktum är att många djurföräldrar inte alls gömmer sina ungar. Ja, exempelvis rävar då. Harungar sitter också ofta ensamma mitt på öppna fält, och tas ofta felaktigt som övergivna då. Likaså rådjurskid.
#4 ja rådjur och harungar vet jag om och har även sett några när jag vart ute och ridit, hade även fått för mig att rävar gjorde så med sina ungar ;)