Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2306 ggr
anexus
0

Sugar glider

Hej finns det någon som har sugar gliders till salu?

Eftersöker helst hane/hona som ej är av samma blod, altternativt hona/hona och då spelar det kvitta om dom är syskon.      

Hör gärna av er på min mail: lucas.thoren@piratpartiet.se

Ypsilon1
0

Hej! Om du inte letar efter ungar, finns det faktiskt 4 som väntar på ny ägare i Linköping: http://www.blocket.se/ostergotland/Sugar_Gliders_27532634.htm?ca=11&w=3&last=1

annonsen var på blocket / zoonen för ganska länge och prisen gick ner från 8000 till 2000 för alla (+ 3000 för deras bur om man vill ha buren med på köpet). de ser ut att vara vana vid människor, då blir det inget problem att få dem acceptera dig som ny ägare

anexus
0

Har sätt den annonsen och mailat på den, dock så verka dom tjingade av en annan person som skulle kolla på dom om 2 veckor och om inte den personen skulle ha dom så skulle hon höra av sig.

anexus
0

GAS1: tänkte fråga dig om mitt nät räcker eller om jag ska överlappa, för hålen i nätet är på 19mm, och frågan är då om dom kan komma igenom 19mm hål?  Har en hemmabyggd bur på Bredd 1m, Längd 2m, och höjd 2,5 meter.

Ypsilon1
0

Det glädjer mig att det finns intresse  för dem, de har väntat i många månader på en ny ägare :)

Om nätet - det låter bra :) Experterna (djurvårdare) säger 1 cm X 2,5 om nätet har fyrkantiga maskor. Jag använder sexkantigt nät med plastöverdrag, maskstorlek 13 mm som finns att köpa på biltema (om andra skulle vara intresserade)

jag letade efter något nät med plastöverdrag för att det finns några som påstår att det finns risk för zinkfögiftning om de får direkt kontakt med vanligt elförzinkad nät. de gnider sig mot burväggar och allt i buren och sen när de tvättar sig finns det risk för "zink transfer". men allt bevis för sånt är kontroversiell (kanske bara en myt) och det finns många som haft sugar gliders i burar med elförzinkat nät eller galler utan att någon olycka inträffade

anexus
0

Okej,  då bör det vara lugnt, eftersom det är 1,9cm x 1,9 cm.    Jag hittade mitt nät på bauhaus och det är svetsat nät med plastöverdrag, 259kr för 100cm x 10 meter.  Har letat efter krenelerat galler men det verkar inte finnas hos något byggföretag.

Ypsilon1
0

Tack, det är så bra mer sånt info, att få veta var man kan hitta bra nät och sånt. Jag tror att de har också något passande nät på K-Rauta. Tyvärr när jag var där fanns det bara etiketten på hyllan:)