Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1666 ggr
Nextopia
0

För (Säkrad) ?

Är ditt exotiska djur försäkrat ?

- Bolag

- kostnad

- Om olyckan har vart framme har det fungerat smidigt med försäkrings bolaget ?

Ladyinred
0

japp, min gp e försäkrad. 500 kr för ett år, sen är självrisken rätt hög. tror det var 600 och att man betalade 20% av det som kostade mer. Jag har använt den en gång. Gav drygt 800 för nåt som kostade 2400 igentligen.

Men det e dags att förnya nu.

zickan
0

Mh jo. Grå jako, års försäkring 500?(agria)
Akut helg besök hos vett, skulle gått på lite över 10 000:-. Jag betalade runt 1700:-

Hunden 1200:- år (agria) ska byta till sveland.

Igelkott år 500:- (agria)

Gp råtta 500:- år (agria)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ladyinred
0

#2 har du fixat ägarbytet än?

BlackWingedAngel
0

Men ni betalar väl inte fullpris för alla djuren om ni har dem i samma företag?

enbartmalin
0

Endast min Pudel är försökrad, dock står han på min mor eftersom jag fick honom när jag var 14 så hon har honom på sin försökring och klumpar ihopa alla våra hundar. Tror det är IF

Hälsningar Malin

Lollo86
0

Ja min Ronja (Gp) är försäkrad genom Agria. kostar 44 kr i månaden.

Ypsilon1
0

Alla mina djur är försäkrade genom Agria. Tyvärr får jag inte försäkra min kortsvandsade opossum genom Agria för att opossumar (förutom sugar gliders) inte finns med på Agrias lista.

Vet ni kanske vilken annan bolag skulle försäkra en opossum?

Fireant
0

folksams husdjursförsäkring kan man förhandla med..

men Agria har nog de bästa priserna..

smurfan-13
0

Här är bara hundar & katter försäkrade. Hundarn ai folksam o katterna i agria. Gnagarna har behövt åka till veterinären så sällan att det inte känns värt m en försäkring. När Phlox blev dålig tog vi helt enkelt den kostnaden då.

Ypsilon1
0

Tack båda :) Jag ska försöka med Folksam då (och en liten anekdot: när jag först googlade på Folksam forslag google "folkskam" :))

Jag håller med att några djur är mer tåliga och starka. Sugar gliders, till exempel, om man sköter dem bra skulle leva ett lång friskt liv. Men igelkottar och opossumar som båda lever bara 1-2 år i det vilda, kan utveckla en massa komplicationer; olika typer cancer, t ex, är vanliga hos igelkottar.

Aviendha
0

Har ju bara illrar och möss, illrarna är försäkrade (Agria är det enda försäkringsbolaget som tar iller) och det kostar ca 500kr/år/iller.

Mössen är av förklarliga skäl inte försäkrade.

UlrikaD
0

9 illrar och 3 illervalpar är försäkrade hos mig. Inte resten. Har så många smådjur att det lönar sig inte att försäkra dem. Det blir oftast jättedyrt varje enskild gång man åker in med t.ex en chinchilla men i längden blir det ändå billigare än att betala premier.

Illrar däremot har man inte råd att ta till veterinären i stort sett utan försäkring, den är ett måste.