Luktar kokos!
Hittade detta lilla gose djur när jag snabb läste Aftonbladet Länk
Undrar hur en sån skulle funka hemma.
Gott lär det ju lukta i varje fall.
Söt är den med.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Haha personlig luftfräshare^^

Japp #1 min tanke med hi hi!
Dö gullig är den i varje fall hade nog varit rätt kul att ha med.
Viss risk kanske för att den blir upp äten av en hungrig gäst dock!
"missa inte det unga älgparet Daniel och Viktoria i Ockelbo" hahah

Undrar varför man döper älgar till vicktoria o daniel är det ett nytt drag för att de små söt nosarna ska få leva?
Skulle kanske behövas att döpa små björna till dessa namn tänk er rubrikerna om de sedan avlivas
Daniel o Vicktoria avlivade oj oj!
Någon som vet något om den lilla söta kokos doftande saken binturongen?
Förutom det lilla som stod i reportaget.

Jag måste verkligen ta "a scent sample" med egen näsa :) vad jag visste från de flesta andra källorna var att den luktar popcorn / cornbread.
något som kan vara intressant är att de kan genomgå en så-kallad "embryonisk diapaus" (som järvarna och andra mårddjur, men också cca 100 andra arter) eller fördröjd fosterutveckling som innebär en viloperiod mellan befruktning och implantation (av befruktade ägg). Detta anses som en adaptation eller överlevnadsstrategi för att anpassa födseln till bra metaboliska och miljöförhålland. På såsätt föds ungarna då de har störst chans att överleva

#5 tack!
Hm lite skillnad på popcorn/ majsbröd o cocos,berätta vad de luktar när du lyckats komma nära.
Verkar vara smarta djur o starka överlevdas vilja.

jag är bara så fascinerad av hur olika arter anpassat sig till olika förhållande och hur de utvecklat olika färdigheter :)
jag vet inte om jag kommer att lyckas komma tillräckligt nära binturongen för att ta provet :) kanske smurfan-13 som samarbetar / har samarbetat på Parken Zoo kunde lösa mysteriet :)

en sötnos… men jag vill nog inte lukta på gosbollen… för jag gillar inte kokos….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

GAS1 hoppas du lyckas få komma fram o lukta.
Å vad bra marianne om jag skulle ha en hemma någong gång i framtiden så vet jag den går säker från att bli upp äten när du är i närheten om den nu luktar cokos.

ge mej ett glas öl så vet man inte monsi….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/