Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 6195 ggr
[SarahOhrn]
0

Skalbaggar?

Jag vet inte om det är hit detta hör men jag har blivit lite nyfiken på skalbaggar, vandrande löv, fjärilar och sånt där "smått". Finns det någonstans det finns mer om detta, olika arter och folk som föder upp? Hittar inte så mycket här..

Hoppas på lite tips! :)

[veralera]
0

Hör med fireant han har väl lite vandrande pinnar och sånt… uuh*rysningar* haha det har aldrig riktigt varit min grej:P

Vattnadal
0

Jag har kackerlackor och vandrande pinnar för tillfället, plus de stämndiga syrsorna och mjölmaskarna. Har haft andra sorters pinnar och kackisar, rosenbaggar od tidigare.

Här har du ett forum för bara kryp och kräl, med folk som odlar det mesta, och säljer en hel del av det.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[SarahOhrn]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej! :) En vän hade nämligen dessa fina baggar!! Blev lite sugen! Dock sa hon att dom bara fanns utomlands, dom hämtade de mi  Holland.. Så är MEST sugen på nå såna snygga baggar men eventuellt vandranda löv, det vet jag dock att dom har på en djuraffär här.. :P

Trollhassel
0

Vi har pinnar, fjärilar, baggar och allt möjligt. Fjärilssäsongen är dock över, men till våren kommer vi att ha olika arter till salu.

Min sambo är skalbaggsexpert och ar säkert tips om vart man kan få tag i både det ena och det andra. Han har nån art nu som jag skulle tippa på att det finns laver av.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[SarahOhrn]
0

#4 Okej! :) Ska höra av mig till dig framåt våren då. :D

Om han har några tips på sidor där man kan läsa mer om olika arter av skalbaggar (gärna med såna fina färger som ovan) och om det finns hemsidor med folk som "föder upp", får du gärna skriva detta! :D

Trollhassel
0

Javisst, absolut! Ska höra med honom när han kommer hem. Som jag vet har han en art just nu som han brukar sälja larver av. De är lilablågröna har jag för mig. Inte helt otroligt att han har bilder på sin hemsida.

Dannes djur

Med Vänliga hälsningar

[SarahOhrn]
0

#6 Tack!! :)

Casiopeia
0

Åh, skalbaggar har jag varit sugen på eller i alla fall fashinerad av länge! Har sett bilder på folk som haft terrarium fulla med "levande ädelstenar" i olika färger som kryper omkring, jätteläckert! När jag var liten brukade jag plocka tordyvlar i skogen som jag tog med hem som husdjur, tills min bror berättade för mig vad de äter (bajs!), då var det inte lika trevligt längre :-)

Personligen skulle jag mycket hellre ha skalbaggar än akvariefiskar… Om det inte vore för det där med larver då, skalbagslarver är ju inte särskilt eh.. söta :-P

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[veralera]
0

Skalbaggar absolut hellre än akvarium! Definitivt! Men njae, ändå inte min grej… Men vore trevligt att hälsa på någon och KOLLA lite på vackra skalbaggar men en skalbagge på rymmen i huset - nejtack:P

Trollhassel
0

Skalbaggar kan jag säga är fantastisk roligt att hålla på med! Vissa av de större arterna är dock larver väldigt länge och skalbaggar en kortare period. Rosenbaggar är otroligt vackra. De flyger ju lite så tyvärr får man stå ut med lite skräll i glasrutorna. Jättesmidigt med de arter som man bara vräker i torra löv och lite banan åt. De sköter sig själv.

Med Vänliga hälsningar

RADiOACTiV
0

#2 Vattnadal, du säljer inte några pinnar eller?:o Helst av större variant

Vattnadal
0

#11 Har inga pinnar alls för tillfället, tyvärr.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter