Ni som har vandrande pinnar
Hej! Har precis skaffat två vandrande pinnar. Nu undrar jag bara hur jag ska göra med äggen om jag inte vill ha dom? Vill ju inte ha hur många pinnar som helst här hemma ;) Tacksam för svar! :)
vad är det för pinnar du har?
sälj äggen?
Skulle också säga sälj äggen haha…
Men snackade med någon för lääääängesedan som hade snäckor (? eller nåt…) som sa att hon fick hundratals ägg hon inte ville ha så hon mosade alla…
om det hade vart snigelägg hade jag gärna tagit och gett till kottarna^^
men vet inte om man kan det med pinnägg :P
#1: Det är indiska pinnar, dom heter Carausius morosus, tror jag ;P
vart säljer man äggen lättast då? kan man skicka dom via posten? :)
Någon djuraffär i närheten som är intresserad av att köpa in pinnar kanske? Då kan du kanske ha en mindre burk där du låter dem kläckas o så, och sen säljer?
Tror inte det är speciellt lätt att få sålt dom tyvärr, pinnar är ju lättare att få ungar på än möss.
Hälsningar Malin
Jag tar järna dina pinnägg om du vill. =)
Fast du får skicka de på posten i så fall.
#7 tror det är för kallt att skicka nu dock.
#8 Tror du? Trodde inte äggen tog skada av temperaturen, vet bara att det behöver vara ca 25C för att de ska kläckas. Det är ju bara pyttesmå hårda kapslar. Trodde inte de tog skada.
Överväger hon att mosa äggen så kan man ju lika bra testa att skicka de.
Jag skulle faktiskt säga att de är nog inte så känsliga för kyla MEN!!! jag är inte alls erfaren av pinnar. Har bara för mig att vänner till mig skickat med posten fastän det varit kalllt… Pinnar är ju gjorda för att överleva typ allt, precis som råttor. Tror de kommer överleva oss människor båda två o_O så tror faktiskt inte det är någon fara…
Speciellt om hon ändå bestämt sig för att mosa dem…
Lägger in en bild på "Rut" som min systerson har döpt henne till ^^, om någon är nyfiken på hur arten ser ut :)
#7: Visst, det får du gärna :) Men du får betala portot ;) Säg bara hur många du vill ha och adress m.m i ett pm. Dom jag har just nu hittade jag en kille i stockholm som ville ha. Han har även gett mig lite råd om hur jag skickar dom lämligast och det är ju alltid bra att veta :)
Men som sagt, det kommer nya hela tiden och jag vill helst inte mosa dom :P

Fina pinnar! Snäckägg iaf ska man kunna frysa om man vill att dom ska dö..
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#11 hehe, den pinnarten lägger ägg hela tiden och många är det! :D
räknade en gång och det var 65st^^
nä mosa vill man ju inte :/ det är ju faktiskt pinnar!
#9 vet inte hur det är med pinnar just, men foderdjur skickas ju inte nu pga att det är för kallt.
Och äggen är inte hårda, dom är mjuuka!^^
lätt att råka mosa om man inte är väldigt försiktig.
pinnar är intressanta men hur får man tag i björnbärsblad och allt vad det nu är, till de som inte äter sallad..
#13: Haha! Jadu, jag har två och dom har lagt ca tio stycken på tre dagar. Men mosa blir ju sista utvägen för jag vill ju inte bli sittandes med 100 pinnar tillslut ^^
#14: den arten jag har kan man ge vanlig sallad. Dom äter iprincip vilka blad som helst.

Jag har plockat in och fryst (i påsar utan luft) syrénblad åt mina snyggingar. Hoppas det passar, för annars torde de svälta ihjäl!
Om man inte hunnit frys ain mat, eller torkat, som vissa kan tänka sig, vet jag att imazo i alla fall tidigare sålde ekblad fryst.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

får du fler ägg vill jag gärna ha!

#11 hur har du fått den att bli så STOR? är det verkligen en indisk? O_O min polare hade sådana och dem blev inte ens i närheten av den storleken