Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettchinchilla-degus
Läst 2191 ggr
SweGizmo
0

Chinchilla - fläckar på öronen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kompis har en chinchilla som har svarta pigmentsförändringar på öronen. är det normalt??Eller kan det vara tecken på någon sorts parasit.

Min blogg: SweGizmo.se

MaaariaS
0

Det är normalt för vissa färger bla den färgen din kompis chilla har dvs beige.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

SweGizmo
0

ok, vad bra att veta:) Han ska nämligen säljas pga att han är deprimerad för att han har förlorat sin kompis och nuvarande ägare kan inte ge han allt han behöver just nu. Så då ville dem veta så att det inte var något farligt med öronen.

Någon som kanske är intresserad? OBS: dock måste mycket kärlek och tid ges, samt en kompis. Gärna någon med erfarenhet.

[veralera]
0

Alla beiga varianter  eller varianter med en beige gen kan ha fläckar på öronen.

Heterobeige, homobeige, ebony varianter, pink white mm.

[veralera]
0

Hans är för övrigt en heterobeige ser det ut som på denna datorn (men denna datorns skärm är väldigt mörk så ser knappt bilder)

(Någon annan med bättre skärm kan nog svara med mer säkerhet)

MaaariaS
0

#4 det stämmer att han är heterobeige.

[veralera]
0

Vad trevligt att min skärm visar rätt då!;D (pappas idiot-dator… är fast här hemma eftersom jag är utelåst… once again…)

MaaariaS
0

#6 visst är det trevligt när saker är som man trorFlört

trist att vara utelåst..

UlrikaD
0

Som alla andra skrivit så är det helt normalt.

Men om han ska säljas, skriv en egen tråd om honom. Ålder, stamtavla osv. Och är det en vuxen chilla så behöver han en bebis-kompis. Alltså inte sätta ihop honom med en annan vuxen hane. Är han bebis själv så går ju det bra såklart.

SweGizmo
0

Han är vuxen, osäker på ålder dock. Tror inte han har stamtavla. Tror inte min vän vet så mycket om honom heller, dem räddade honom kan man säga, han satt själv dag in och dag ut nere i en bur i en källare om jag inte minns fel. Han hade börjat barbeta sig själv (plocka sin päls).

Nu mår han bättre nu när han fått uppmärksamhet. pälsen har börjat fixa till sig och så.

[veralera]
0

#9 Det var ju jättebra att de räddade honom!