Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 2558 ggr
Ceciliaolucifer
0

Pygmemöss vill hitta hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett begränsat antal pygmemöss kvar som vill hitta nya hem. Om det finns någon som har ett genuint intresse för dessa små så finns det idagsläget några hanar och några honor kvar.

Hemmet är mycket viktigare än priset och jag hade tänkt mig en symbolisk summa.

Det jag istället önskar, är att dom ska kunna få allt en pygmemus behöver. Dvs yta att springa och leka på, god mat som är varierad och innnehåller mkt protein, och värme.

Killarna är väldigt aktiva, och trevliga och det är en fullt fungerande flock där inga tråkigheter har uppstått.  Pygmemöss är nattaktiva men om du släcker i terrariumet så dröjjer det inte länge tills dom är framme och leker!

Flickorna är en liten flock som idagsläget är väldigt skygga men oerhört vackra.

Intresserad? Pma :)

Mvh/Cecilia

DoD
0

Vad söta dom på bilden var!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Ceciliaolucifer
0
smurfan-13
0

Vart finns de? Luktar hanarna nåt? Hur gamla är de? Dör de av hjärtsnurp om katten hoppar mot rutan?

Ceciliaolucifer
0

Dom finns i sthlm, är ca 4mån gamla, hanmöss luktar men det går inte att jämnföra en pygmemus med en vanlig mushane :)

Hjärtslurp? svårt att svara på faktiskt Skrattande

Creation
0

Finns de kvar? :-) Hur många flickor respektive pojkar finns det?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

enbartmalin
0

Använder man träflis som jag ser cecilia gör så luktar pygmémöss knappt och lukt skillnaden finns knappt mellan honor och hanar.

Jag hade en flock på 7 hanar och en flock på 8 honor, jag behövde städa ca 1 gång i månaden hos dom båda flockarna. Sen får man räkna med bur ytan med när det gäller städning så klart, desto mindre yta desto oftare städning.

Så nej, pygmémöss luktar 1 tio del av vad vanliga möss luktar :)

Hälsningar Malin

[MissDiss]
0

Hur många av varje kön finns kvar? :)

Ceciliaolucifer
0
[MissDiss]
0

#8 Jag har svarat dig, tacksam för svar.

enbartmalin
0

Men oj, dom 2 annonserna har jag míssat, en dag har man för mycket och dagen efter söker man nya djur?
Bra drag Cecilia. All respekt åt dig för det.

Hälsningar Malin

zickan
0

Mh.. det är jätte många liknande annonser efter missdiss just nu. I något inlägg hotar mamman att sätta ut djuren i skogen. Lät som hon gjort det med. Men missdiss hävdade anorlunda så det är svårt att veta vad som egentligen hände.
Men det köps in råttor, möss, hamster osv som stannar en kort stund sedan säljes igen.
Jag tycker sånt är så tråkigt när djuren blir saker och inte längre har något värde på sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

#12 Den storyn om möss i skogen.. Just dom 2 hanarna sa hon minst 3 olika historier om. Dom jag läst: 1)Mamma satte ut i skogen pga lukt. 2) Dom slogs med varandra till döds. 3) Mamma gav bort dom till vän.

Hälsningar Malin

zickan
0

Jo jag vet jag har också hört dom. Går ju inte att bevisa vilket som är sant. Bara be personen tänka lite mer på sina handlingar och tänka lite mer på djurens värde än att köpa på sig för att ha nån mån och sedan sätta på annons eller få strul med sin mor.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[veralera]
0

Hm. Om jag inte minns fel hade hon ute något på råttor.ifokus också om att hon ville börja avla råttor för ett tag sedan?

Konstigt då att sälja av råttor för att bara ha hamsteruppfödning.

Ceciliaolucifer
0

#15 Verkar florera på de flesta forum tror jag.