Pygmémöss sökes
Usch jag mår så dåligt nu för att min stackars pygmémushona sitter helt ensam i terrariet nu :(
Hennes två systrar gick bort snart efter att de flyttat hit och jag misstänkte att det kanske var transporten som hade tagit för hårt på de små liven.
Jag kontaktade uppfödaren som hade en ny koll på gång och väntade på att dessa skulle växa upp så de blev redo att flytta hit, men så visade det sig att alla ungar i den kullen dog. Det måste alltså vara nåt otäckt som tar kol på stackarna och nu börjar jag bli lite desperat i jakt på åt minstonne en kompis åt min hona så hon slipper vara ensam. Tycker så himla synd om henne nu.
Hon har varit ensam i lite mer än två veckor nu, så jag är väldigt säker på att det som drabbat de andra inte har gått på henne heller då hon verkar frisk och kry (men skygg för att hon är ensam).
SNÄLLA finns det någon som har eller känner någon som har pygméer som kan flytta hit?
Vem är uppfödare till dina möss? Hur gamla vid transport? Hur fraktades dom?

#1 De var fem veckor gamala, frakades i en godislåda med lufthål (lite mat och vatten hade de med förstås), denna i sin tur låg i en frigolitbox för isoleringens skull. De åkte bil sträckan Helsingborg - Göteborg, så det var ju inte en jättelång bilfärd. Transporten var ju inte bristfällig precis, så vi blev båda väldigt förvånade (och ledsna) över vad som hänt. De kom från cocoscola här på forumet.
Du har inga möss som kan flytta hit kanske? Vill som sagt inte att hon ska vara ensam länge till :(
Jag pmar dig! :)
Jag har en kull just nu, är dock inte säker på om det blir någon över.
Hälsningar Malin

#4 Läste i en annan tråd att du inte hade planer på att sälja, därför kontaktade jag inte dig, såg de bedårande bilerna på tjockhonan :)
Jag håller på att lösa sällskapsproblemet nu och det börjar se lite ljusare ut, men jag vågar inte slappna av helt förrän det är spikat.
#5 Allt hänger på hur många där är. Avlar i eget syfte ;)
Hälsningar Malin

#6 Skickade ett pm med hur det ligger till :)