Planet Earth
Vad fasen, man kan väl inte ha ett forum om exotiska djur utan att ha en tråd om Planet Earth heller :D
Vilka har sett den? Vad var eran favoritdel?
Ni som inte redan sett den, alltså seriöst, ni måste kolla. Helt fantastisk serie med sinnessjukt läckra naturscener och med många exotiska djur 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan ju svara själv också förstås. Min stora favorit är när de visar den där svampen som angriper myror, när man ser den växa ur myran. Så jäkla häftigt!
Djuphavsavsnittet är jag också väldigt förtjust i, det är så sjukt fascinerande :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vi ser den filmen på Naturkunskapen! Jag vill köpa den! någon som vet vad den kostar?
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Jag har bara sett små delar hit och dit. Tror det finns nån av filmerna här på jobbet jag kan låna hem. Borde sätta mig ned och se allt. Men har haft lite mycket att göra sista tiden :-(
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#2: Du kan alltid kolla upp Illustrerad vetenskap ^^ Jag fick hela boxen som premie när jag prenumererade - 2 nummer för typ 40 kr om jag inte minns fel. Det blev en billig box! :D Det är iofs inte hela den där stora bautakartongen man ser ibland, utan bara själva serien :)
#4: Det borde du verkligen! Det är definitivt det bästa som går att hitta om man vill se djur, natur osv :D
Och så är det ju David Attenborough som berättar, bättre än så blir det inte (eller så är det bara jag som är alldeles för förtjust i de dokumentärer han medverkar i :P)

#5 SIR David Attenborough om jag får be! :D Han gör ju helt underbara filmer, håller med dig!
#6: Asch, detaljer ;P
Ohja! Och jag älskar att han inte ska plocka upp vartenda djur han ser utan håller sig på avstånd så man faktiskt får se djuren i det vilda och inte sönderstressade i händerna på bland annat en viss galen australiensare… :P

Planet earth är underbar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#7 Det har du rätt i. Tycker att det är rent av respektlöst när de lallar runt med djuren sådär. Attenborough verkar ha en talang att smyga sig på djur också. Har vid flera tillfällen sett att han står jättenära djuren han filmar utan att skrämma iväg dem.
Så sant. Dessutom är det ju inte kul att se de heller - jag vill liksom se djuren i det vilda, hur de beter sig osv. Krokodiljägaren och diverse andra av den typen gör mig bara förbannad. Speciellt när djuren blir runtslängda som nån liten skitgrej dessutom O.o
Jag har tyvärr inte sett den. Skulle gärna vilja det!
Men jag vill tipsa om en annan dokumentärserie som går på tvåan i repris nu, "ekvatorn". Den finns att se på svtplay!

Åh jag älskar planet earth! Har sett hela filmen flera gånger! Det är otroligt fachinerande!