Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1861 ggr
QLBA
2010-03-11 17:57
0

Igelkott

Testar att skicka in en fråga här och ser om någon vet. Var så att min hund grävde fram en sovandes Igelkott i vintras. Hundarna lät han inte vara och det var på gården där hundarna springer fritt så han fick flytta in i en hästbox för att få sova i lugn och ro. Men nu när det börjar bli varmare igen undrar vi när vi ska släppa ut han och om vi ska ge honom någon mat där inne ?

DoD
2010-03-11 20:04
0

En skål vatten borde finnas tillgängligt helatiden, annars så vet jag inte, de går ju att prova lite med mat?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

MariannE11
2010-03-11 20:04
0

vet inte men kanske du kan ställa frågan på svensk natur…där tror jag att du kan få ett bra svar…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

DoD
2010-03-11 20:07
0

eller kanske igelkott.ifokus

MariannE11
2010-03-11 20:10
0

DoD vad smart du är… visste inte att det fanns speciellt för igelkottar…Skäms

DoD
2010-03-11 20:35
0

#4 haha :P Jag brukar slötitta på den sidan så jag visste ;)

QLBA
2010-03-11 21:08
0

Tack, ska pröva igelkottssidan också =)

DoD
2010-03-11 21:17
0

#6 Gör så! :D

zickan
2010-03-11 22:16
0

Egentligen helt olagligt att ha den inlåst mer än 48 timmar utan tillstånd. Men förstår eran handling. För kallt att sätta ut nu. Vänta tills snön är borta och det är iaf plus grader ute.
Se till så det alltid finns vatten(inge mjölk!). Bra kattmat funkar. Typ royal cane. Mjölmask, Pinkisar(musungar), sniglar, mask.  finns på zoo eller hos reptil uppfödare. En vild kotte tål lite mer än våra husdjur. Men bra med kokt köttfärs, kött, fisk. Lite leverpastej, blodpuddig ibland. Ja det går att lyxa till med en hel del. Kan även fungera med en liten burk kattmat.
Lite fet mat som man annars ska akta kan man numer ge. Dvs inte light kattmat är ett måste. Behöver nog äta upp sig lite efter vintern.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

QLBA
2010-03-11 22:30
0

#8 oohh det är ju detta jag är medveten om att det är olagligt så har lite ångest över min handling, men ville göra det som kändes bäst och nu vill jag verkligen inte skada honom därav min fråga på många av iFokus forum. . .

Tack för alla dom tipsen så fort det blir varmare ska han få sig en lyx middag därinne.:) Har ställt in lite hundmat så om han vaknar finns det och vatten.

zickan
2010-03-11 22:36
0

Jo det är lite jobbigt med dom reglerna samtidigt som det är bra. Men den tar ju inte direkt skada av att vara inne och överleva vintern. Bara han kommer ut igen. Men de klarar ju inte kylan så bra och måste hitta mat. Så några plus grader så går det senare. Kanske ställa ut en låda med filt i senare. Mat/vatten utanför och litet hål in. Så har han skydd om det är svårt att finna. men brukar klara sig bra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MariannE11
2010-03-11 23:57
0

tycker du gör helt rätt… du tog ju inte in den lilla parveln med flit… när situationer uppstår så behövs dom ju lösas på bästa möjliga sätt… o det tycker jag att du gör…vet man inte så får man ju fråga…o se till att parveln överlever innan tipset kommit…

Hawknestgrove
2010-03-14 19:24
0

ja man får inte vara för mycket paragrafrytttare. Du är jättesnäll mot den lille

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....