Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettbilder-videoklipp
Läst 4434 ggr
Littlem
0

Liten Tenrec

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några snabba bilder på Sonic igår när han åt. Tänkte jag petar upp dem här.

Littlem
0

Mask är smask!

Littlem
0

Duktig på att klättra (speciellt när man lockar med mat)

Littlem
0

*uppåt*

Littlem
0

o så vänder vi!

Littlem
0

Och ner fort så man kan äta sin mat ifred :P

Littlem
0

Liten söt i min hand <3

zickan
0

Gaaaah.. så söt. Bläe att jag valde och sälja min hona för avel. Underbara djur ju. Synd de är så svåra att få tag på.
Var hittade du Sonic?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Littlem
0

Jo, jag ångrar att jag inte köpte henne av dig ;)  Hade vart skoj o prova även om min pojk är gammal :)

Jag fick honom av min systers sambo. Han hade 2 som han köpt i Hamm. De hade börjat bråka så då fick den ena flytta till mig.

zickan
0

Står helt klart på lista att importera den dagen man har tid och råd.

smurfan-13
0

Tusan vad liten den såg ut i din hand! Har du inga fler bilder på honom där man kan jämföra för storleken? Supersöt

zickan
0

Tyvärr krashade min dator kort efter min tjej flyttat. Alla mina bilder är borta. Men ska se om jag inte kan hitta nått där jag har en afrkanskt pygmeigelkott bredvid en dvärg tenrec. De är iac ca 2-3 gånger mindre än afrikanska pygmeigelkotten

zickan
0

Vilken tur hade lagt upp den i artikel tråden :-D.. HÄR

Littlem
0

Jag har en bild på min på min hemsida där han är brevid en 5-krona. De är verkligen inte stora! (Har länkat til din hemsida där zickan för info med, hoppas det är ok).

http://www.reptilelair.se/pres-tenrec.html

monsi
0

Suck! Vill ha!

Dö söt.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

UlrikaD
0

Supersöt! Men hur skiljer de sig att ha från igelkott? Ska de också gå lösa som kottar?

Littlem
0

#15 Ja de är ju avsevärt mindre ;)  Jag har ju aldrig haft egen pygme, men det som jag tror kan va största skillnaden är att dessa är väldigt duktiga på att klättra. Min bor i en modell större råttbur. Och han klättrar rakt upp på gallret (även de pinnarna som siitter lodrätt!) utan problem.

Har provat att ha han ute, men han börjat ju klättra upp bakom garderboer o sånt (han går lixom med fötterna mot väggen o trycker ryggen mot garderobsryggen. Har sett detta flera gånger, han är inte dum!). Så jag är rädd han ska klättra upp högt nånstans o trilla ner o slå sig =/  Sen skulle han säkert välta ner alla småburkar med djurungar i jag har på hyllor o sånt så därför får han va i sin bur.

Sen vill han ju sova hela dagarna. Trots jag haft honom i 4 år så har han inte ändrat sin dygnsrytm (har för mig jag läst att kottarna kan ändra så de mer är vakna på dan än natten när man haft de hemma ett tag?). Så han vaknar till på kvällen när ljusen börjar släckas i mina terrarier. Då jag brukar va i djurrummet o mata de andra djuren den tiden så brukar jag öppna åt honom o släppa ut honom. Jag har lärt honom ett visst ljud jag gör när jag ger honom mat, då brukar han komma springandes. Så jag använder de som lockrop med, och han kommer oftast, om han inte nosat reda på nått väldigt spännande ;)

Annars vet jag inte vad det är för skillnad. Han äter ju insekter. Har även torr kattmat hos honom. Har provat grönsaker men de vill han inte alls äta. Snäckor har jag gett, de tyckte han va ok. Daggmask gillar han tydligen (förra ägaren provade).

zickan
0

Tenrec är svåra att ha lösa. De är rätt små och klättrar/ramlar ned från allt. Bör även aktas för starkt ljus pga deras känsliga ögon. De skulle nog trivas löst i ett rum. Men verkar inte ha något större behov av det. Vet inte om de skulle ha behov av samma yta som pygmeigelkott.
Viktigaste är nog att de får möjlighet att klättra runt. Burgaller är ju rätt bra klätter ställning, bara buren är stor och välinredd.

Min tjej åt inte heller grönsaker. Hade alltid bra kattfoder, sedan fick hon mjölmask nästan dagligen. Snålade lite när det var vinter då hon mestadels bara sov ändå. Men daggmask fungerade bra, dock ratade hon de somvar lite större. Koktägg, leverpastej, koktfisk gick ibland.
Men det var mest mask och torrfoder hon ville ha.

monsi
0

Vill forfarande ha en getingfärgad men de ska vara jätte svåra att få tag iGråter

zickan
0

#18 kolla med tyska uppfödare ;-)
jag har mailat med en tyska som försöker ha lite udda färger på sina djur. är min situation här hemma uppstyrd till hamm mässan så funderar jag att ta hem tenrec

monsi
0

Uch! Inte locka mig i fördärvet Zickan, jagvill ha men tid är snart en brist vara här annars hade jag bokat av dig direkt om de är gul o svarta,

Saknar lite exotiskt här hemmaGråter

zickan
0

Hihi… Fast det är först i sep har jag för mig.

monsi
0

Fy zickanSkrattande

Vet inte om du mins men det är heltomt här hemma nu på djur i bur.

Har bara fyrbeningar som kräver en massa motion o tidGlad

zickan
0

Fast det är ju fusk :-P.. Själv inte ridit på två nu :-(

monsi
0

Du är hjärtligt välkommen att göra det i sommar fast det kostar lite gos med något exotiskt djur hi hi!

DoD
0

Sötis djuren!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

monsi
0

Helst sötis djuren, men det går bra med de andra med kanske inte sniglar o spindlar då jag inte tror de uppskattar att bli kliade bakom öronenSkrattande