Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 5756 ggr
CaithSith
0

Teacup pigs

Hittade några artiklar om en ny minigris i England. De kallas "teacup pigs"/micropigs och blir inte större än 35cm i vuxen storlek. Tyckte de var grymt söta! Undrar dock hur hälsan är på dessa smågrisar, någon som vet hur "dvärgväxten" påverkar deras hälsa? Dyra är de också, 700euro..

Länkar;

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/6267381/Micro-pigs-with-a-hefty-price-tag.html

http://www.youtube.com/watch?v=8wic_MjEyBM&translated=1

Trollhassel
0

Både grisarna i den första oh den andra länken var ju kultingar. Jag tyckte att den vuxna grisen i den första länken såg ut som en relativt normalstor minigris…något mindre bara.

Den lilla svarta bebisen i länk nr 2 var sjukt söt! Den var otroligt präglad på sin ägare, säkert mycket för att den var så liten och det såg nästan farligt ut när den sprang runt fötterna på henne, men grymt söt var den! Frågan är om de tas för tidigt från sin mamma för att präglas så pass på sina ägare.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ratata
0

Men jösses, grisen på den andra länken var ju löjligt liten! :D Håller med Trollhassel om att mammagrisen i den första länken såg ut att vara i minigrisstorlek.

CaithSith
0

Jag tänkte också på att mamman såg ut som en vanlig minigris.. Men hur kan det då komma sig att priset är så högt? Foten i munnen

Trollhassel
0

#3 För att ägarna vill dra in pengar, naturligtvis Flört Man får inte vara naiv, folk försöker. Alltid finns det väl någon att lura.

Med Vänliga hälsningar

CaithSith
0

Haha jo men eftersom det blivit en så stor nyhet.. Tungan ute ?

Jag vet varken ut eller in! Haha ;p

candycandye
0

Var rädd hela tiden att hon skulle trampa på den!

Trollhassel
0

#5 Jo, fast det är mycket som kan bli stora nyheter som visar sig vara fejk. Det är inte lätt för en journalist att på plats avslöja en bluffare. Jag tror inte att grisarna i första klippet var extra små, då skulle de visat vuxna grisar i ministorlek i så fall. Grisarna måste ju ha föräldrar…och den stora grisen i klippet tolkade jag som deras mamma.

Med Vänliga hälsningar

monsi
0

Sista grisen skulle ha varit kvar hos sin mamma o syskon ett bra tag till.

De kämpar hårt med att få ner minigrisarna i storlek men de i övre länken kommer nog bli som sin mamma = normalstor minigris.

Pengar styr allt o allt går att sälja med mördande reklam tyvärr.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad