Pygméerna har anlänt!
Jag måste bara få averagera mig genom att starta en skryttråd. Nu har jag äntligen fått hem afrikanska pygmémöss!!!
Det blev tre små pytte pytte honor, de är verkligen jättesöta! Blev helt shockad över deras litenhet när jag fick hem dem. Alla tre låg och tryckte i en toarulle och hade gott om plats att röra sig på. Sitter de ihopkurrade är de ju lika stora som en tumnagel, de ser ju rent ut fejkade ut! :D
Jag var som klistrad vid terrarierutan när de började utforska den nya miljön, letade vatten, fyllde på kindpåsarna med mat osv. Lavastenen var extra spännande, måste ha varit någon rolig lukt på den för det sniffades intensivt på den. Nu verkar de ha gått och lagt sig för dagen.
Förhoppningsvis kommer de visa sig lite mer framföver och då ska jag försöka fota dem så ni får se hur pluttinuttiga de är :)
Lycka till! :)
Hälsningar Malin

#1 Tack ska du ha :)

ooh, va mysigt^^ lägg upp bilder :D
Grattis!
Jag hoppas du har stora tumnaglar ;)

Tack allihopa, bilder kan som sagt dröja då de är lite skygga nu och jag inte vill skrämma upp dem, speciellt nu i början.
#4 Långa naglar och pyttemöss (de är ju förstås större när de sträcker på sig) ;)
Aha, du har köpt dom i klippan :)
Hälsningar Malin
Jag blir varm i hjärtat när jag förstår att de små mössen flyttat in på Hilton Hotel som jag sa till Sandra. Jättekul att se deras nya hus och jag tror att de blir väl ompysslade. Lycka till!!/Karin

#8 Japp, de kommer från Klippan, väl isolerade i en frigolitlåda :P
Nu är terrariet nystartat så jag har inte samlat på mig så mycket kuligheter ännu, men det är en start iaf. Det ser ut som på bilden just nu, men jag kommer ju göra om för varje städning. Funderar på att skffa in lite växter till nästa gång det är dags att möblera om. Några kort har det ännu inte blivit, tyvärr då alla försök blev väldigt suddiga och sånt är ju inte kul att se :(
#10 vart får man tag på sådana trädgrenar som du stoppat in till dem
har letat efter sådana till mina mus-burar som de kan få att klättra på
#10 Ett 30*30*30 terrarie?
#11 Det ser ut att vara grövre trollhassel grenaar, har man tur kännerman någon som harett träd i trädgården, annars får man köpa det dyrt i blomster eller djur affären.
Hälsningar Malin
#12 oki tack

#12 Nej, det är 45x45x45.
#11 Jag har både vinranka som jag köpte på Hornbach en gång i tiden och "lianer" som jag fick från jobbet (Universeum), men jag har sett sådanna i zooaffärer bland reptiltillbehör också.