Kullplaneringar under året
Lite nyfiken på vad alla uppfödare här inne har för avelsplaner i år. Vad förväntar ni för kullar och på vilka arter?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har bara en plan just nu och det är en kull på min afrikanska pygmeigelkott. Cinnicot+grey snowflake.
Ska gå uppfödare prover i råttsällskapet så jag kommer troligen ligga lite lågt under 2010. Men söker ännu sibiriska jordekorrar till min flock ;-)

Mina degusar går ju ihop stort sett jämt, så jag hoppas ju såklart på åtminstone 1 kull iår. Får se hur det blir dock, då hon som hanen älskade gick ju bort för ett tag sen. Trots att hanen bott m ena honan jag har nu i 2 år, så har han aldrig visat henne intresse, sen har jag en ny ung hona som kanske kan duga?? :P
Ja jag hoppas en en kull på mina sugers :)
Men annars blir det nog mer att man införskaffar mer djur och bygger ut lite här o där ^^
//Gustav
Jag väntar flera kullar på chinchillorna. Har flera par ihop, men ibland kan det ta sin tid tills det kommer ungar ;)
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Jag hoppas på att få unge/ar på mitt suggispar under året.

Även jag väntar kullar på chinchillorna. Men de bestämmer ju lite själva när de kommer.
Sen väntas två kullar LH-guldhamster den 26/1 men det är ju kanske inte så exotiskt.

Jag puttar denna! :-)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Pygmémöss, natalmöss och sebramöss kommer med jämna mellanrum här :)
Hälsningar Malin
Lite inne på en kull av igelkottarna men inte helt hundra.

I natt såg jag mina flygisar para sig…

Inget exotiskt, men säkert 20-30 kullar möss, minst 2 kullar mellerudskaniner, så många kycklingar hedemorahönorna vill ruva fram, troliugen 2 tackor som lammar, kanske lite insekter, leopardgeckoägg od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter