Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettoff-topic
Läst 1881 ggr
DoD
0

Vad gör ni alla?

Jag är hemma å är sjuk och har varit de nu i flera veckor.. jag har skittråkit så nu undrar jag var ni gör om dagarna?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

smurfan-13
0

Vad jag GÖR eller vad jag BORDE GÖRA? :P

För det mesta segar jag mest framför datorn under dagarna. Tar några pauser för att gå ut m de 4 hundarna vi har och sen väntar jag på att min sambo skall komma hem :P

Det jag borde göra är att spendera 8 timmar per dag letandes, läsandes vetenskaplig litteratur om Tool-use hos djur, då framförallt apor och specifikt spindel apor (fast där finsn typ noll litteratur). Sen borde jag skriva en lång, innehållsrik och intressant introduction till mitt ex-jobb om just tool-use hos spindelapor. Men det går segt just nu, även om det är sjukt intressant!

DoD
0

#1 låter mer spännande än här iaf :-D

zickan
0

Sitter på tåget tillbaka till stan från min lght jagh försöker sälja. haft så mycket skit med snön, jobb och djur strul, att jag inte ens hunnit städa upp min gamla lght. bläe. dubbel hyra på lite mer än 9000.. wee..

På iller forumet kan man läsa en tråd som heter, hjälp akut avlivningshotad iller. Det har jag underhållit mig med att inte släppa hem en iller som omplacerades till mig. men förre ägaren som avlivningshotade den innan nu kräver honom tillbaka. suck

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ratata
0

#3 Jisses, låter väldigt rörigt och inte alls roligt :( Hoppas det slutar bra med både illern och lägenheten!

Jag bollar just nu med ny kurs i skolan, förberedelse av presenation av ett kandidatarbete (just den här biten kanske vi ska sätta under kategorin av saker som borde göras) och jobbet, som jag av någon anledning låter ta lite för mycket av min tid än jag bode (men det är där jag får avreagera mig på mina nörderier och folk kommer dit just för att de VILL lyssna på mitt babbel, toppen! ;) )

zickan
0

jag är nöjd så länge illern inte måste återgå till förre ägaren och återigen riskerar avllivningshots etc. Lghten kan man alltid skänka tillbaka till föreningen. Har ännu lån men då slipper man ju dubbel hyran :-D

DoD
0

#5 hittar du ingen intresserad av lägenheten?

zickan
0

jag jobbar ju hela jädra tiden :-P.. har två som är beredda att ta den ev. första gången jag hunnit komma dit och fota mer samt städa var 25 min i dag efter flytten :-(

monsi
0

Jobbar hela dagen går ut med hundarna när jag kommer hem o sen  oftast i väg till  stallet.

Varför först vilja avliva sin iller o sen när de hittat nytt hem till den vilja ha tillbaka den.?

Vad hade personen gjort om den dödat iller, hade den grävt upp den då? Korkat.

Inge kul med lägenheter, hyror o lån.

Undrar om det är en ny istid på g har inte sett så hör mycket snö sen jag bodde i örebro men där blåste inte skiten igen vägarna grrr.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

zickan
0

Hoppla.. Jag ska bli moster igen. Syrran på 35 fick förre året. Fick just reda på att den andra på 32 ska ha sitt första till okt.
Jag börjar verkligen bli gammal.

smurfan-13
0

#9 man gratulerar!

Vill ha en egen knodd snart, men det är väl inte riktigt läge än *suck* Och moster lär jag inte bli på massa år (om ens någonsin). Mina syrror är verkligen inte i närheten av att skaffa barn.

[veralera]
0

Ghhaaaaaa har så idiotiskt tråkigt. Har suttit i svärmors lägenhet sen middags. Så jävla mycket att göra med djuren imorgon, städa burar mm. Borde fått det gjort idag. GHAAA.

Tänkte låta min boyfriend pierca mig. Frågan är bara var, är sugen på både näsan(igen) eller läppen (igen), men fick nu ett spontanryck att pierca tragus. Men det hade han tydligen inte nålar till hemma just nu.

[veralera]
0

Vad gör ni andra en sån här sen… *kollar på kalendern* TISDAGkväll?:)

zickan
0

imponeras över express skvaller på msn ..asg

DoD
0

#13 skvaller :O give us!

zickan
0

Haha.. råttvärlden. En uppfödare som några personer fann väldigt oseriös när denne lånade ut en hane för avel med lite strul i sin kull och inte över ett år som rekommendationerna är på avel av råtthane.
Vilket det gick löp eld om i går på msn

DoD
0

#15 hehe okej :P

Trollhassel
0

Jag sitter hela dagarna hemma och väntar på värkar eller att vattnet ska gå. Väntar mitt första barn som är beräknat att komma 7 Mars (+ - två veckor).

Har gått hemma ett tag nu eftersom jag haft mycket ont i ryggen och varit supertrött. Dagarna går segt. Sitter en hel del vid datorn, läser och pysslar med Photopearls.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler