Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettoff-topic
Läst 2276 ggr
[veralera]
0

Era senaste inköp!

Vad var era senaste inköp djurväg? Mat, en ny bur, kanske tillochmed ett nytt djur?:D

Berätta!

Schniigel
0

Inget spännande: Nytt foder… grönsaker!

[veralera]
0

Haha, jadu. Själv köpte jag massa pinnar til en ny bur idag (H) Blev dock ingen bur idag. Förhoppningsvis blire en imorgon.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem 8 roborovski-hamstrar idag.Flört

[veralera]
0

#8 Najs! Vilken anledning till så många robbar helt plötsligt haha:o Men söta ärem, såg bilder på Hif:P:D

UlrikaD
0

Hade tingat fyra, två hanar som sällskap till mina två hanar här hemma och två obesläktade honor till dem.

Under tiden jag väntade på att de skulle bli redo att flytta från Stockholm till Göteborg beslutade sig uppfödaren att lägga ner sin uppfödning och frågade om jag vill ha resten på köpet.

Jag är inte direkt känd för att kunna säga nej.Skäms

[veralera]
0

HAHA "Jag är inte direkt känd för att säga nej", nej jag märker det xD

Har du någon koll på "ungefär" hur många djur du har hemma hos dig nu?;o Haha har alltid undrat om du själv ens har någon exakt siffra!

xcess
0

Senaste inköpet var en stor burk nektar och lite torrfoder för flygisar som jag ska prova.

mandariiin
0

senaste köpet var illermat….

DoD
0

Senaste köpet var syrsor till geckosarna!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

MaaariaS
0

Alströ,hamstermat två trägnagar saker,hö,godis till hunden,pinnar till chillorna,ny inredning till gerbilerna.Handlade igår.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

zickan
0

Senaste djur köpet är oftast en ny råtta. Denna gång är det två siameser frn finland, nästa inköp är en råttunge ifrån ladugårdens/nicciz på min ena linje jag köper tillbaka.

Senaste exotiska inköp är en pygmemus för några mån sedan och en igelkotts hane för ca ett år sedan.

Senaste sak köpet var nog hyllplan till råttburen, och djurmat :-P

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

Senaste köpet här blev en stor höbal till marsvinen och kaninerna :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

smurfan-13
0

Ska jag vara ärlig minns jag inte det senaste jag köpte till djuren. Kan hända att det var när jag var på Mydog i januari kanske? Har varit pank sen dess typ :P

Senaste djuret var iaf en blå degustös som jag hämtade i stockholm i början av december.

[Tassy]
0

Har nyss köpt hem burströ, mera mat och en söt liten kille vid namn Jiri

Ratata
0

Köpte ett gäng supersöta körsbärsräkor i helgen och nästa helg ska det storshoppas terrarium och skojig inredning då jag väntar afrikanska pygmémöss! Weee!!!

skanepiraten
0

En pall med pellets ^^

//Gustav

UlrikaD
0

#6 Jag vet exakt hur många jag har av varje djur, exakt hur många hanar, honor, bebisar osv. Jättepraktiskt om man inte kan sova på nätterna. Istället för att räkna får kan man räkna sina djur i huvudet.Flört

Det enda jag har lite ångest över är att de nya robbarna inte har fått namn. Gillar jag INTE.

[veralera]
0

#17 Haha du kan alltid döpa dem till Vera, Verelina, Verius, Veronus, Veronicus, Veronilon hm… HAHA nä där tog fantasin slut.

(Uttråkad i väntan på att Emilio kommer hem)

gulzebra
0

Nu har jag "storhandlat" mat… Hamstermat, musmat, finkmat, sepiaskal, hållare till hirskolvar och en böjbar träbro blev det. Ikväll blir det till att bli utstirrad på Willys när jag ska köpa en sisådär 7-8 kg müsli åt råttorna Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

enbartmalin
0

Det blev några kilo lyxblandning och några kilo små frö, råttpellets, träflis, katt sand, vatten flaskor, extra hus, minkolja, lite leksaker(iller), lite ben(hund). Tror det var allt jag handlade, eller kanske inte. Blir alltid en hel del.

Hälsningar Malin

[veralera]
0

Var precis om handlade halv bal hö, IGEN. Samt halm för en tia. Måste städa utekaninens bur imorgon då gåre åt en del halm.

Och så vill jag ha en ny råttbur eller 2. Samt göra klart den jag håller på med till mössen.

Sen är russinen slut för första gången sen… någonsin? Känns lite halvt panikartat. Behöver nytt till rått/sjusovar/ekorr och mus blandingarna.

Så köpelistan är just nu:

Nät, russin, chinchillasand, basmusli, hirs/undulatblanding, papegojblandning, nån form av gnagarpellets med c-vitamin