Flygpungekorre bild efterlyses^^
Kan inte någon slänga in en bild på en söt liten sugis till mig som tröst här i min ensamhet?:) ^^
Finns väl en del ägare här på sidan:D
Kom igen gör mig glad:)
Jag är inte längre ägare men kanske blir inom kort beroende på hur ting utvecklas. Hittade inte sällskap till min hane när honan gick bort så jag skicak iväg honom till en annan som hade en grupp.
Men lite bilder har man kvar :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Dom äär ju så söta! Hade varit kul o ha , men en kompis till mig hade det och deras pissade på väggarna så dom fick tejpa upp en massa tidningar o papper på väggarna runt om buren.

Sötisar!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#3 får man nästan göra med de flesta bur djur :-/.. Har satt upp flytt kartonger runt råttburarna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Anaää så underbar bild när den äter spagetti xD
Flygisar är fan det sötaste som finns! Eller ja, de och chinchillor toppar min lista^^
5# Ajdå.. Jag har inte stött på några en iallafal, men å andra sidan så om mina råttor skulle börja hoppa upp på väggarna för o pissa hade jag nog lätt kunnat byta ut papper på väggarna, tycker man om ett djur mkt så kan man nog stå ut med det :)
Fast det kan ju inte vara roligt..

Vera, Vera, Vera, Köp sånna!!!!! ;D haha nä bara skoja men dom är så sööta så då skulle jag kunna hälsa på dom hela tiden (a)
haha att dom kastar ut maten då..
#9 Haha tro mig de står högst på min önskelista… De och japanska ekorrar… dregel….
Fast blir knappast nårra nu, har varken plats eller pengar;D Men one day moahaha!
haha jaa jo Japanerna är fiina… du svarade föresten inte på mitt sms! ;P

DUDE jag hittade mitt simkort UTE I SNÖN igår eftersom trevliga emilio råkat tappa det där!
Har fortfarande inte satt i det i nån mobil^^ Dessutom har du inte comviq din telenorbitch (eller kanske telia:O who knows!) så kan inte svara:(

Nutte såå söta flygisar!
I'm a proud Telenorer ;) aja okej.. inget viktigt egentligen, bara lite tattoo snack
OMG SÅ KÄR JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR! Borde skaffat sånna istället för mina chinchillor! Njä skämt åsido. Älskar mina chilifrukter^^
#18 Äre om studion emilio jobbar i eller vad?;P du kan ju skicka ett pm här:D

Jag har en fråga om dessa söta djur! Hur luktar dom?
Ja det undrar jag med! har alltid fått höra att de är väldigt illaluktande! Stämmer det?

#21 jag kollade precis på fyran när dom sa de :P såg du de med?
Haha nej faktiskt inte, varken min spis, frys, kyl eller tv funkar hemma pga konstig el.
Men har sett ett program innan på tror det var 4an. Kanske samma?:D

#23 Haha kanske :P

De luktar lite mysk, men ska inte lukta illa.
Anledningar till att de kan lukta:
- Felaktig kost eller för mycket vitamintillskott
- Ostädad bur och inredning (vilket djur gör inte det)
- Rädda,stressade
Hanar revirmarker allt som är "Hans" med doftköttlar, detta gör att man måste byta inredningen och bottenmaterial någon gång i veckan. jag brukar inte byta bottenmaterial och inredning på samma gång för då får min hane för sig att revirmarkera ALLT extra mycket så han känner igen sin doft. Honor luktar mindre än hanar då de inte revirmarkerar på samma sett.
Har läst att de också kan lukta av stress eller för de är rädda.

Glömde, de luktar lite mera när det är parningsdax också 
Tack för informationen:)
ÄR de verkligen lika svårtskötta som folk säger? Kan man tex inte resa iväg en helg ens, som folk brukar säga?
Sen en fråga till, nektar. Behövs det konstant? Har hört lite olika. Vissa säger det är livsnödvändigt, vissa säger det typ bara är bonus. Hörde också nu för ett tag sen att man kunde ge juice istället.
Honung läste jag någonstans att man kunde ge dom istället
Haha Cassandra vad säger du om att jag köper ett par så bor de hos dig sålänge?;)
Haha skämt åsido, "hade pengar" som GB'na på dammfri bruka säga xD
Anytime ;)

Svårskötta och svårskötta, det beror nog helt på vad man menar med det, de lär vara lättare än många andra djur. tillex GP är svårare. (inte för jag haft GP)
De har speciella behov, men de är inte svårare än andra djur när man väl har en rutin. så jag skulle nog säga medelsvåra.
De är absolut svåra om man typ ska skaffa ett gulligt djur och har haft hamster innan. Flygisar är ett djur som man ska ha läst mycket om innan man skaffar.
så lite rellativt.
Mina flygisar får nektar var annan dag, om det är livsviktigt eller inte säger jag ingenting om. Men jag skulle nog säga att de bör ha det.
Det var så att nektar inte gick att få tag på under ca 1 månad då gav jag dem honung i stället, men det är inget jag rekomenderar då de blir feta av honung i längden.
man kan köpa nektar i de flesta djuraffärer (de kan ta hem åt dig) och nu har även amazonia en webbaffär med billigare nektar:D
Jag lämnar inte mina korrar en hel helg själva, därimot åker jag i bland i väg på lördagen och kommer hem söndag alltså en natt. då får de torrfoder och nektar i stället för BMI, frukt och grönsaker.
Är jag borta längre än så så har min mamma hand om dem, och det går jättebra.
Största problemet med att vara borta är ju färskmaten, vattnet och att de inte får komma ut.
Jag var i egypten i 2 veckor då bodde mamma hos korrarna, eller ja inte inne i buren:)
har jag missat något nu?

About the nectar (and sorry for replying in English)
There are several kinds, of which only few tested and approved as suitable for giving to sugar gliders. Of those available in Sweden, I think only Nekton Lori is getting closer to their needs. I know in the USA there are a lot of cheap, imbalanced versions.
I read on Nekton website they have developed a sugar glider nectar and wrote them some months ago to find out whether this can be ordered through a Swedish dealer, but never got an answer :(
Healthy gliders may be fed nectar up to 4 times / week; it's not a must, but helps a lot also converting them to eat foods they would not normally eat.
Honey is not a good choice for replacing nectar due to the fact that it is a simple sugar as opposed to the polycarbonates gliders are eating in the wild and their digestive system is specifically adapted to break down complex sugars. I don't know whether is the best place to post it, but here you can find 2 overviews on common diets; the reports are compiled from scientific articles:
http://www.glideruniversity.org/?p=89
http://www.glideruniversity.org/?p=87
So far I couldn't find any good source of glider food in Europe, so, in the end, being so obsessed with feeding them properly, I ended up ordering from the USA
ok, and now to stay on topic, a glider pic
Tack båda två för era svar:)
Nej jag lämnar ju iofs aldrig mina djur en hel helg heller, men just med sugergliders brukar folk vara öövertydliga med att "ABSOLUT inte en helg" om du förstår vad jag menar:P
#32 Tack! Skit bra information!

#33 Sunt förnuft säger jag, en natt är okej (om de får något som inte ruttnar eller blir dåligt att äta typ torrfoder) men inte 2. (anser jag)
Sedan pratar vi ju inte om varige helg och det tror jag inte du menar heller, utan undantagsfall?!
Jag förstår precis vad du menar men jag tycker att de flesta som "snöar" in på ett visst djur har samma tedenser, ex råttögare och reptilägare? (har själv ägt eller äger dessa djur med) så detta fenomen är inte specifikt för oss flygisägare:D
Jag har gett mina flygisar nekton lori, det har flera olika djuraffärer beställt hem till mig dock ä det ganska dyrt ca 500 kr men det är de värde mina korrar, tycker de ska ha det bästa och det som de behöver. Men nu ska jag prova ett annat märke, så vi får se.