Ormterrarium kostar?
Ja.. jag var inte säker på vart jag skulle placera denna forumtråd, så de fick bli här. Min fråga lyder: Vad kostar ett terrarium för en majsorm? Det ska ingå fuktlåda, luftventilation, värme och belysning. Terrariet måste också ha terrarielås så att det är rymlingssäkert :) Så.. vad kostar det ungefär? Och vad kostar en majsorm, en som gärna är runt 3-6 år eller liknande? Det är väl nåt i stil med 1500-2000 kr?
kolla blocket eller ett terrarieforum tex. reptinet
Eller varför inte reptilsajten här på iFokus?
Frågan är inte alldeles lätt att svara på eftersom det finns terrarier av olika material och i olika skick, nya och begagnade.
Ormen är den billigaste detaljen i din fråga, terrariet går säkert på en tusenlapp även begagnat (jag bygger egna så jag är inte säker på vad de kostar att köpa).
Fuktboxen gör du själv av en tom glasslåda eller liknande, värmemattan köper du till separat precis som belysningen.
Terrarielåset är i första hand avsett för att inte någon obehörig ska kunna öppna terrariet utifrån. Lås för att förhindra ormen från att lyckas putta upp en springa behöver inte vara mer kompicerade än en böjd metalltråd, så här:
Ska du köpa allt nytt och fabriks tillverkat räcker inte 2000 långt. Majsomar växer så det är lika bra att skaffa stort med en gång.
Kolla angivna länkar eller blocket :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Majsormar tycker jag man hittar gratis hela tiden… Folk som skänker bort…. Sen hur hanterade de är vet man ju då dock inte…
Men någon hundralapp kostar de väl, inte mer än så? (är ingen höjdare på ormpriser…)
Betalade 250 för min "svarta albino" (hur nu något svart kan vara albino…) och fick dens kompis graitis (röd/brun/nånting).
#4 hon frågar inte efter vad en majsorm kostar. Tråden handlar endast om vad ett terrarium och dess tbh kan gå för :-P
#4 Anery+ nominant skulle jag tro dina ormar är.
Citat från #0: " Och vad kostar en majsorm, en som gärna är runt 3-6 år eller liknande? Det är väl nåt i stil med 1500-2000 kr?"
2000 låter ju lite överdrivet för en majsorm:P
Haha… Kalla om att vara totalt blind :-P
Går man med på en normalfärgad typ så kostar en majs från bortskänkes till ca 1-2000 beroende på morph.
Jag har tre här hemma. Dock på lite över ett år som behöver hem. säljes som grupp för 500.
Haha ja bara gå och rätta mig va, när det är du som har fel;);)

#7 vilka färger är dte på dina? kön?
1.1 nominant och 1.0 amel

#10 aha, tyvärr inte intressant. tack iaf och hoppas att dom får ett nytt hem :)
Hade det varit roligare färger hade de nog varit dyrare ;-)

jo, jag vet
men man vet aldrig, ibland finns det folk som säljer billigt oavsett morph 
Alla morfer tappar ju i pris så snart det finns större tillgång. En kompis köpte ett juvenilt par av någon obskyr morf för 500 € för ett par år sedan. Idag får man dem för en tredjedel av det priset.