Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettdjur-lagen
Läst 2882 ggr
enbartmalin
0

Vilket djur?

Vilket djur vill du ha, men inte kan ha pga av dom lagliga måtten eller pga att djuret helt enkelt ínte är lagligt?

Jag har inget specifikt djur, dock har jag varit förtjust i Klippmarsvin ett bra tag, där är det itne dom lagliga måtten som hindrar mig utan måtten jag personligen anser att dom ska ha.

Hälsningar Malin

zickan
0

Jag har alltid velat ha en kungsörn. Finns en del på gotland så man har sett dom när man växt upp. Deras mäktiga utseende och storlek är verkligen beundransvärt. Så fachinerad av dom. Älskar fåglar. Förutom att det är olagligt med både svenska djur och rovdjur så skulle jag nog inte haft även om jag fick. Skulle mer än gärna haft om man kunde haft dom fria. Eller kanske skaffa en avlägsen ö och föda upp vilda.
Inge djur jag vill se i bur men vill ändå bara kunna vara nära dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kallebuschtaxi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fennec är en favorit,verkar funka bra som husdjur med vad jag sett…

zickan
0

#2 känner en som har utanför sv. är bra husdjur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Tassy]
0

Att bura in pojkvännen vore rätt praktiskt just nu, då han måste åka hem om några timmar :P

Nej skämt och sido, fennec har jag också spanat på.

Saga85
0

En flock capybaras skulle inte vara helt fel Glad

mandariiin
0

fennec är det jag är sugen på.

xcess
0

Jag säker med Fennec, är helt kär i dem.

gulzebra
0

Jag skulle så gärna vilja ha en skunk! Men tyvärr är de inte lagliga i Sverige öht :(

Gråsparvar vill jag också ha, inte så exotiskt men ändå… Hade en tam hona som liten och hon blev underbar! Men tyvärr, hörde mig för hos jordbruksverket förut och fick ett nej >.<

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

skanepiraten
0

Svensk röd ekorre :)

//Gustav

Trollhassel
0

Skulle vilja ha en myrkott. Udda och coola…men det finns ju många anledningar till att inte ha en också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[aammE]
0

En fennec! Kyss

Musiken
0

Skunk helt klart! Lagligt har i UK, men flyttar jag hem till Sverige sa kan jag ju inte ta med mig den..

skanepiraten
0

#12  Skunk är för gulliga :)

Btw när jag kollade din "sida" så kanske du bör försöka uppdatera den så du kan få åäö :P För ordet "hemmahorande" kanske inte verkar så bra :P ^^

Annars så skicka pm ;) :P

//Gustav

Musiken
0

Haha, men jag har ju inte a,a eller o pa mitt tangentbord och jag ar for lat for att kopiera och klistra ;P

DoD
0

Jag vill ha räv… :P

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[veralera]
0

GETTER

Wassago
0

En Elefant eller två

dragonstar
0

Hej, måste bara fråga varför är inte den lilla sötnosen fennec ett husdjur man kan ha i sverige?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

enbartmalin
0

#18 Rovdjur är olagliga att hålla som sällskap i sverige förutom katt, hund och iller.

Hälsningar Malin

dragonstar
0

Okej. då förstår jag. Hadde helt klart övervägt en sån, den var urgullig. Men antagligen mycket krävande.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sunrise
0

Haha, jag skulle vilja ha något som liknade en djurpark, med massor av djur i stora rymliga inhägnader med en så nära som möjligt naturlig miljö. Inte i kalla sverige då förstås, utan i frankrike. En skön, fast ouppnålig, dröm. xD