Uppfodare GP?
Finns det fortfarande nagon som foder upp GP eller har alla slutat?
Redrum är den ende som ännu är aktiv. Min ena hona ska dit på foder och paras i samma veva. Jag funderar även själv på kull nästa år OM jag finner seriösa hem innan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nu är engla min ena tjej hos redrum. Hon är den ende linjen i sv med pannfläck :-).. förhoppningsvis så kommer de få några ungar med det samma. Har föts minst 1 i varje kull ifrån den linjen här hemma.
Introduceringen gick lite upp och ned med mindre gnabb. Men nu sitter de tillsammans utan problem
Jag undrar detsamma.. Har letat hur längesomhelst efter någon som säljer gp råtta men kan inte hitta någon.. Hur får man tag på dom? ..
Jag känner inte til någon aktiv uppfödare faktiskt, det blev en sådan boom av oseriösa uppfödare och oseriösa köpare, att de få seriösa lade ner de också så vitt jag vet. Redrum/Marie tänker inte föda upp igen på ett tag, utan väntar nog ett år eller tre.
Sist jag blev erbjuden gp-ungar var det från en djurpark, men har inte sett från privatpersoner på lääänge.
#4 det är en kull på g nu hos redrum ;-). Honan är från mig och troligen gravid som det lät sist vi pratade. Får se hur det blir. Engla har bott med hennes hane i nån månad nu.
Jaaa det var väl dig jag skrev html till zickan? :)
Hade varit roligt om hon är med bebisar.. Får man tinga en isåfall?
Hur många bebisar brukar det bli på en kull gp?
#6 haha troligen :-) Får se hur många det blir om det blir några först.
en hona brukar få mellan 1-6 ungar. Vanligen 2-4st.
#4: Nu blir jag nyfiken, vad är det för djurpark? :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#8 Skansen antagligen, de hade ungar i somras.
Åh, så Anders har blivit pappa :O Det hade jag missat, fan vad kul! :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag är också intresserad av en GP-råtta, någon som har en hemsida eller en mejl att kasta ut till mig?