Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: avel-uppfödare
Läst 1290 ggr
[veralera]
0

Tecken på dräktig degushona?

När jag hämtade hem lite "hanar" som sällskap till min ensamma deguspojk för ett tag sedan så var två av "hanarna" honor. (när jag snackade med mamman i huset i telefon så hon att 1 kaaanske var en hona men resten hanar…)

Än sålänge är ingen av dom varken tjock eller har fött, finns det något annat sett man kan märka om dom är dräktiga?

Kan tillägga att jag INTE vill ha degusbebisar… Känner att jag varken har tid ork eller ordentlig kunskap om degusavkommor:(

smurfan-13
0

Degun går dräktig i ca 3 månader och det är först sista månaden man kan säga att de är dräktiga. Då är en typisk päronform avslöjande, men jag har sett ungarna röra sig tidigt (innan den tydliga päronformen framträder).

candycandye
0

Hur har det gått, är hon dräktig?

[veralera]
0

Jag hoppas verkligen inte att hon är det. Jag dör fan i så fall. Orkar verkligen vekligen itne med degusbebisar… Hade varit superskoj att få degusbebisar, om jag haft tid ork lust mm. Och framförallt - på föräldrar med bättre temperament.

Hur många bebisar får en degus? (Orkar inte leta och ja - ni ser jag kan ingenting om degusar i avelsväg så känner mig verkligen inte redo… har en bok hemma om degusar jag får leta upp och läsa lite i…)

smurfan-13
0

vanligast är nog 3-6 ungar tror jag, men det kan både fler och färre. Är tyvärr inte så lättsålda heller måste jag varna dig för.

[veralera]
0

Ja det ?r det jag ?r j?vligt r?dd f?r… Och har ju 2 flockar nu, ?r INTE intresserad av fler… Visst ?r de roliga i stora flockar men n?gon gr?ns f?r man ju dra.. ?h j?vla idioter som satt ihop honor och hanar tillsammans. Har aldrig f?rst?tt varf?r man g?r det om man inte ens ?r intresserade av ungar…