Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 3353 ggr
Trollhassel
0

Säljes, Röda regnbågar och spindel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte räknas till exotiska djur, men det kanske finns någon här som är intresserad i alla fall?

Säljer ett ungt avelspar röda regnbågsboor. Två mycket snygga och färgstarka exemplar! Trygga i temperamentet, fullt friska och helt problemfria.

Tänkta och utvalda som avelspar men säljes på grund av kommande människobebis (= plats- och tidsbrist).

De är 1,5 år gamla och mycket hanterade.

Har tänkt mig 3 000 för paret.

Har även en Poecilotheria fasciata till salu, halvvuxen, elak men snygg. 300:-

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
1

Glänser mycket fint!

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
1

Dålig bild men bra orm :)

Med Vänliga hälsningar

xcess
0

Hur stora är dem??

Trollhassel
0

Jag ska mäta dem senare. Har faktiskt inte gjort det på länge nu. Tappat bort mitt måttband så det blir till att köpa nytt på affären :)

Med Vänliga hälsningar

xcess
0

Ok tack kan ev vara intresserad beroende på storlek

Trollhassel
0

Skulle tro att de är någon meter men jag ska mäta dem senare så får du veta.

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

Xcess, måste bara skriva det, fy vilka söta flygisar du har! Jag dör!

Med Vänliga hälsningar

xcess
0

Tack:) de är väldigt goa!

mandariiin
0

och dessa är till salu igen/fortfarande! jag vill så gärna ha dom. men tyvärr så sätter ekonomin stopp just nu.

vart komemr dom ifrån?

är dom obesläktade?

garanterad hona och hane?

äter dött/levande?

vart finns dom?

mandariiin
0

såg nu att du finsn i k-holm…. antar att även ormarna finns där?

Trollhassel
0

Honan kommer från en Henka Andersson i norrland, hanen från en annan snubbe jag inte minns namnet på just nu. Ska kolla upp det.

De är obesläktade, garanterat hona och hane, äter både dött och levande men jag kör på dött, de finns i Katrineholm :)

#8 Skulle kolla upp hur långa de var men Ica säljer tydligen inte måttband så idag blir det syaffären :P

Med Vänliga hälsningar

xcess
0

har du en tumstock kan du alltid "mäta" ormarna med ett snöre sedan mäta snöret med tumstocken, ett tips bara:D

Trollhassel
0

#12 Ja, bra tips. Tyvärr är det så att jag av någon anledning varken har tumstock, linjal eller måttband. Tappade bort måttbandet och det var ju illa. Ska leta lite till, men jag ska iväg till syaffären idag och köpa ett nytt annars :) Jobbigt att tappa bort något som man faktiskt behöver.

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

Xcess, nu har jag mätt ormarna och de är 83 och 86 cm långa :)

Med Vänliga hälsningar

mandariiin
0

Åh, grymt intresserad utav dessa, då mina röda bågar nyss dog…. så om du får för dej att sänka priset så får du gärna höra av dej.

Trollhassel
0

Kommer nog inte sänka priset då jag gav 2500 tillsammans för dem när de var pyttiga. De är ju dessutom så otroligt vackra exemplar :) Om du hittar ett lönnfack i plånboken så finns de kvar tills jag hittat rätt hem hos en ormvan djurvän. Säljer dem ju inte till vem som helst :P

Med Vänliga hälsningar

mandariiin
0

hur akut måste du bli av med dom? ekonomi problemen jag har är pga en flytt som sker nu i februari. så det är ju efterd et som jag vet hur mycket pengar jag har.

Trollhassel
0

Ja, det är väl inte brått men jag vill ju veta att de blir sålda. Om jag ska hålla dem åt dig ett tag så kan jag absolut göra det om du är säker på att du ska ha dem. Vart bor du?

Med Vänliga hälsningar

mandariiin
0

Pratade nyss men sambon om dina ormar.

kom fram till att om vi kanske kan komma till k-holm någon dag i februari och kolla på dom? (har nämligen släkten boendes i k-holm och vi bor i sthlm)

vi båda vill ju verkligen ha röda bågar.

och vi har ormvana. har just nu 14 ormar hemma. (majsorm, bairdi och kaliforniska kungssnokar) har även tre olika arter gecko, spindel och illrar.

hade egna röda bågar till igår, då den sista dog. vi gissar på att båda två fick någon sjukdom, då dom dött med en veckas mellanrum. och dom bodde tillsammans.

Trollhassel
0

#19 Ok, ja det skulle ni kunna få göra. Dock kanske inte i slutet av februari eftesom vi får bebis i månadsskiftet eller början på Mars. Det kan bli lite mycket och svårt att lova hur läget ser ut då. Men till i februari, början eller mitten kan jag hålla dem åt dig om du tror att ni kommer vilja ha dem. Skulle vara intressant att prata mer med dig, kanske på telefon om det låter ok. Man skicka mitt nummer i PM till dig så kan du väl slå en pling om du får en stund över?

Med Vänliga hälsningar

mandariiin
0

Absolut! Skicka över nr så ringer jag dej.

Har du möjlighet att prata redan nu kanske?

Trollhassel
0

Har tid att snacka lite redan nu i kväll. Inget för mig alls.

Med Vänliga hälsningar