Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettburar-bostad-byggen
Läst 1532 ggr
jessi_twini
0

Laga hål i buren?

Jag har ett par degusar som gnager på burbotten. Tyvärr är den av plast.. Jag visste att dom skulle gnaga på den men jag tänkte att man kanske kan laga den på något sätt och det går hål. Jag tänkte att man kanske kan ta någon slags tejp, Men det kanske är giftigt för dom om dom får i sig? Vet ni något man skulle kunna sätta för hålen? :)

zickan
0

skär till en plexi bit och sätt dit. tejp fungerar inte det äter de upp direkt.
sätt för med plexi bit och nått lim. sedan kan du sätta fast en trä list längst plast bottnen. de kommer då endast gå på den trä listen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Molle08
0

Prova sätta dit en plexiglas och limma ihop med silikon…

Molle08
0

Inte varm som kan smälta plasten utan någon lim som innehåller silikon. Helst "kall"

gulzebra
0

Små hål kan man även limma fast en bit plastlinjal på. Har själv alltid en linjal och superlim hemma sen jag fick en dunabur upptuggad av en hamster ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

jessi_twini
0

Okej :) jag ska pröva lite ;P

jessi_twini
0

Vart kan man köpa plexi? om någon vet ;P :)

jessi_twini
0

Kan man andvända glas skivor å sätta runt burbotten? :) ;P

shaolin2
0

Sätt i något lager metalnät som tex hönsnät eller liknande, häll sedan i kakelfix,flytbetong eller liknande, lacka sedan detta med en giftfri lack som tex vissa båtlacker,då är et ingen som tuggar sig igenom den bottnen fler gånger,

mvh

nuttan85
0

Plexi finns billigt på claesolssons:D

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

zickan
0

Oj den här tråden var gammal :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

nuttan85
0

jappSkrattande jag är bra på att skriva i dem tydligenCool

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

smurfan-13
0

Jag har lagat söndergnagda bottnar m en träbit och skruv. Då får gnagaren något att gnaga på och det är enkelt att byta ut träbiten när den blir för gnagd på. Har funkat bra för oss iaf.